ЗАПОЗНАЈТЕ ГО ЈАПОНСКИОТ МИЛИЈАРДЕР КОЈ ГИ ПРЕДИЗВИКУВА МЕКДОНАЛДС И КФЦ: Такаја стана милијардер и влезе на листата на 50 најбогати луѓе во Јапонија
Јапонскиот
милијардер Такаја Авата претвори мало локално кафуле во гигант за брза храна –
Торидол холдингс. Сега сака да постигне глобален успех.
Такаја Авата ги
искористил своите скромни заштеди за да отвори мал ресторан во Какогава, град
во близина на јапонското море Сето. 23-годишникот го нарекол ресторанот Торидол
Санбан-кан или Торидол Магазин бр. 3. Тоа биле негови лични ветувања, бидејќи
прашање на време е кога ќе ја постигне својата скромна цел да поседува три
ресторани.
Четири децении
подоцна, Торидол на листата на Токио има мрежа од речиси 2.000 ресторани за
брза услуга во 28 земји и региони со 21 бренд. Ѕвездата на компанијата е
Marugame Seimen, најголемиот јапонски ланец за тестенини. Успехот во
индустријата за брза храна го направи Авата милијардер.
„Сакам Toridol
Holdings да се натпреварува на глобално ниво“, вели претседателот и извршен
директор. Неговиот план е компанијата во следната деценија да достигне приходи
од седум милијарди долари. За да ги постигне високите цели, Такаја сака да ја
намали зависноста на Торидол од домашните потрошувачи на пазар во опаѓање.
Сопственикот на
Торидол холдингс забележува дека јапонската прехранбена индустрија е
исклучително конкурентна. За да расте дома, ќе мора да го одземе пазарниот удел
од ривалите како што е Ханамару, локален синџир во сопственост на Yoshinoya
Holdings, гигант стар повеќе од векови, како и Zensho Holdings на листата на
Токио. Торидол мора да се бори и со американските гиганти како Мекдоналдс и
КФЦ, кои заедно работат повеќе од 4.000 продавници во Јапонија.
Според
аналитичарот на Daiwa Securities од Токио, Шун Игараши, конкуренцијата за
ресторани доаѓа не само од другите ресторани, туку и од продавниците за
погодност и готови оброци во супермаркетите. „Поради диверзификацијата на
трендовите за храна, компаниите се борат за клиенти“, вели тој.
Приходи на Торидол холдингс
Торидол холдингс,
делумно поттикнат од приливот на туристи во Јапонија, забележа рекорден приход
од 232 милијарди јени во последната фискална година што заврши во март, со 38
отсто од приходите генерирани од странство.
Нето добивката се
зголеми за 48 отсто, на 5,7 милијарди јени. Такаја, кој минатата година стана
милијардер и влезе на листата на 50 најбогати луѓе во Јапонија, моментално има
нето богатство од 1,1 милијарда долари.
До март 2028
година, Торидол Холдингс има за цел да ја зголеми повеќе од тројно нето
добивката со 420 милијарди јени приход. Планот е половина од тоа да доаѓа
надвор од Јапонија. Тоа може да се постигне, објаснува Такаја, со двојно
зголемување на вкупниот број продавници на 4.900, од кои 3.000 треба да бидат
во странство. Такаја очекува дека приходите од странство ќе бидат повисоки,
приближно 60 проценти во следните три до пет години.
Планирани се ресторани на повеќе локации
Водечкиот бренд
на Toridol Holdings, познат како Marugame Udon надвор од Јапонија, веќе има 264
продавници во странство, на локации како што се Хаваи и Пном Пен. Такаја ги
прилагодува менијата на локалниот вкус, нудејќи, на пример, зачинета супа во
Индонезија и ладни чинии со зелена салата и пржено пилешко во САД. Во прилог на
синџирот на тестенини Udon, портфолиото на компанијата вклучува ресторани кои
служат различни кујни, од азиска улична храна, рамен и јакитори до некои
западни јадења, вклучувајќи пица и палачинки.
Според извештајот
објавен во јуни во весникот Никеи, 44 отсто од јапонските оператори на
ресторани со работа во странство планираат да отворат повеќе локации, што е
повеќе од 28 отсто во претходното истражување објавено минатата година.
фото: YouTube/Print Screen