
Леопард 1 – одличен борец и оружје за одбранбени операции
КИЕВ со месеци лобираше, може да се каже дека водеше дипломатска офанзива, за да се добијат западни тенкови. Неговата желба беше да добие најмалку 500 примероци, а она што го сака Киев, тој (по правило) го добива, па ќе добие повеќе од 500 западни тенкови. Сепак, не баш оние што ги очекуваше.
Леопард 1 влезе во сериско производство во 1965 година.
За разлика од неподготвеноста на Берлин да дозволи испорака на тенковите Леопард 2, одлуката за испорака на Леопард 1 беше многу полесна. Пропорционално, ентузијазмот на Украинците за новиот тенк е многу помал. Впрочем, тоа е борбено возило чие сериско производство започнало далечната 1965 година.
Тој беше прекинат во 1984 година, откако беа произведени 6.565 единици.
Се разбира, не сите од нив се приклучија на вооружените сили на тогашната Сојузна Република Германија (Западна Германија). Повеќе од половина отишле кај странски купувачи, што е најдобар доказ дека бил многу добар тенк. Денес Леопард 1 се застарени со ограничени можности за борбена употреба, но тоа не значи дека украинската армија не би можела многу добро да ги искористи. Сепак, не како навредливо оружје.
Беа направени шест верзии
Во текот на сериското производство, Leopard 1 постојано се подобруваше, така што беа направени дури шест верзии. Шестиот беше обид да се инсталира пиштол од 120 мм кој никогаш не влезе во сериско производство бидејќи германското Министерство за одбрана го иницираше развојот на Леопард 2 со истиот пиштол. Последна и најдобра верзија беше А5.
Нивната подвижност е многу добра
Од трите основни фактори на кој било тенк, Леопард 1 има најдобра мобилност, што е подобро од модерните западни тенкови. Сите Leopard 1 се опремени со MB 838 дизел мотори од германската компанија MTU, најдобриот производител на тенковски мотори во светот. Кога беа инсталирани, тие произведуваа 830 коњски сили, но тоа беше пред повеќе од четириесет години, така што сите мотори сега ќе мора да поминат низ голема ремонт за да ја вратат моќноста и доверливоста. А тоа е скапо и одзема многу време.
Добрата подвижност на Leopard 1 беше резултат на малата маса на возилото од само 42,4 тони. Малата маса значеше и ниско ниво на оклопна заштита на Леопард 1 веќе според стандардите од седумдесеттите години на минатиот век. Оклопната заштита беше малку подобрена на верзијата А3, која доби повеќеслојна оклопна купола составена од две челични плочи сместени меѓу пластика, зголемувајќи ја заштитата од кумулативни боеви глави.
Слаб оклоп
За верзијата А5, дополнителен оклоп е развиен од поликарбонатни плочи кои се поставени на куполата. Денес, овој оклоп нема апсолутно никаков ефект, па затоа би било многу поцелисходно за идните екипи на украинскиот Леопард 1 да инсталираат оклопни плочи со експлозивно-реактивни. Не е евтино решение, потребно е време да се прилагоди и инсталира, а би ја зголемила заштитата само од проектили со кумулативна боева глава.
Многу ниското ниво на оклопна заштита на Леопард 1 А5 ќе ја одреди можноста за негова борбена употреба во Украина. Ќе има многу ограничени офанзивни способности бидејќи не може да издржи ни удари од противоклопни оружја како што е RPG-7, а камоли помодерни. Подкалибарските пенетратори истрелани од руски тенковски пиштоли од 125 мм ќе го уништат на растојание од повеќе од 2000 метри.