Skip to content
Novina.mk Novina.mk
  • Следетене
  • ПОЧЕТНА
  • МАКЕДОНИЈА
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • СПОРТ
  • Video
  • МАГАЗИН
Nova.mk (2)
  • Последни
 Црвеното месо 2 пати неделно е доволно ако сакате помал ризик од дијабетес
Македонија

Црвеното месо 2 пати неделно е доволно ако сакате помал ризик од дијабетес

08/11/2023

AA

Студијата не тврди дека самите месни производи ја предизвикуваат болеста, но повеќе биолошки фактори можат да влијаат на врската

Ништо и ниту еден куп неделно не е премногу за добро метаболичко здравје?! Звучи претерано. Но, не е така, според една нова студија.

Луѓето кои јадат дури и само две порции црвено месо неделно може да имаат зголемен ризик од развој на дијабетес тип 2 во споредба со оние кои јадат помалку. А неповолниот тренд расте со зголемување на потрошувачката и зголемување на уделот на преработките од црвено месо.

Луѓето во студијата кои јаделе најмногу црвено месо имале 62 отсто поголем ризик за развој на болеста од учесниците кои јаделе најмалку количина.

Секоја дополнителна дневна порција црвено месо е поврзана со 24% поголем ризик, дури и кога е необработено.

Деталните податоци на истражувачите покажаа дека „препуштањето“ на најпреработените деликатеси е поврзано со 51% поголем ризик од дијабетес тип 2. Кога изборот беше за варено необработено црвено месо, веројатноста се зголеми за 40%. Овие заклучоци беа донесени во новата студија на тим од Одделот за јавно здравје на Универзитетот Харвард. Загрижувачкиот податок е трет удар по ред на навиките на бифтерјаните, бидејќи „огледалото“ на вегетаријанците често се нарекуваат луѓето кои сакаат месо. Досега, повиците за намалување на овој вид на храна се должеа на зголемен ризик од рак на дебелото црево и ректумот и како превенција од кардиоваскуларни болести.

Црвеното месо вклучува телешко, говедско, свинско, јагнешко, овчо, козјо и коњско месо. „Преработено месо“ е секое месо што е пушено, сушено или солено за конзервирање или третирано со конзерванси како што се нитрити или нитрати.

Научниците прифатиле порција од 85 грама необработено месо без маснотии за ручек или вечера. Порцијата преработки од месо – филети, варени-чадени деликатеси, салами и други видови е еднаква на 45 грама. Сланината е посебен случај – научниците одредиле порција да биде 28 грама без разлика дали е пржена како за англиски појадок или сирова во сендвич.

Сепак, истражувачите откриле дека замената на порција месо со јаткасти плодови или мешунки доведе до 30% намалување на ризикот од дијабетес тип 2, додека изборот на млечни производи ја намалува лошата прогноза за 22%.

Ограничувањето на потрошувачката на црвено месо на околу една порција неделно би било разумно за луѓето кои сакаат да го оптимизираат своето здравје и благосостојба, рече водечкиот автор на студијата, д-р Волтер С. Вилет, професор по епидемиологија и исхрана.

И покрај зголемениот број на вегетаријанци и вегани, побогатиот дел од светот сака месо. Податоците кон крајот на првите 20 години од векот покажуваат дека просечниот граѓанин на Европската унија јаде околу 1,5 кг неделно. Ова е двојно повеќе од светскиот просек.

За Бугарија, просечната годишна потрошувачка на месо од страна на домаќинствата (според податоците пред галопирачката инфлација, која најверојатно ќе ги промени податоците) е меѓу 36 и 38 килограми.

Специјалисти за исхрана во Бугарија препорачуваат консумирање месо 2-4 пати неделно, наведувајќи дека приоритет треба да се даде на живината и посното месо во порции до 100 грама. Нашите национални физиолошки норми за консумирање месо се всушност многу поздрави од повеќето земји на континентот. Само грчките препораки за исхрана се поштедливи за месо од нашите – таму експертите советуваат црвеното месо, варено, да биде до 1 порција неделно. И не им пречи 1-2 порции бела птица неделно. Меѓутоа, таму јадат многу риба и морски плодови, за разлика од Бугарија.

Студијата на нутриционистите од Харвард не тврди дека јадењето црвено месо предизвикува дијабетес, но повеќе биолошки фактори можат да влијаат на врската помеѓу тоа и болеста, велат авторите.

Заситените масти, кои ги има во изобилство во овој вид месо, ја намалуваат инсулинската чувствителност (отпорност) и работата на бета клетките во панкреасот, кои произведуваат соодветни количини на инсулин за да го одржат нормалното ниво на шеќер во крвта.

TACT.mk

Previous post
Next post
Последни Новини
Македонија

Се тестираше градскиот воз: Од Маџари до центарот на Скопје

12/06/2026
Македонија

Пет лица приведени од вкупно шест пријави за семејно насилство

12/06/2026
Македонија

Падна Фејсбук: Корисници пријавуваат проблеми со пристапот до апликацијата

12/06/2026
Македонија

Уапсен македонски државјанин во Албанија со килограм хероин скриен во

12/06/2026
Македонија

Крај на исплатите во готовина? Се подготвуваат измени за брзите

12/06/2026
Македонија

Муцунски од Истанбул: Време е политичкото партнерство со Турција да

12/06/2026
Македонија

Наташа Крстевска-Цалева повторно на чело на Вишото јавно обвинителство Скопје;

12/06/2026
Македонија

Две лица загинаа во тешка сообраќајна несреќа на експресниот пат

12/06/2026
  • Економија 7905
  • Магазин 4842
  • Македонија 43734
  • Регион 3997
  • Свет 14
  • Спорт 4718
СЛИЧНИ НОВИНИ ЗА ВАС

Се тестираше градскиот воз: Од Маџари до центарот на Скопје за речиси пет минути

12/06/2026

Во рамките на конференцијата „Traffic for All – Skopje“, организирана од здружението „Go Green“, медиуми и учесници најпрво патуваа со

Пет лица приведени од вкупно шест пријави за семејно насилство во последното деноноќие

12/06/2026

Ноќеска (12.06.2026) во Струмица, полициски службеници од СВР Струмица лишија од слобода 59-годишна жителка на струмичко село. Според пријавеното, таа

Падна Фејсбук: Корисници пријавуваат проблеми со пристапот до апликацијата

12/06/2026

Попладнево голем број корисници пријавуваат проблеми со пристапот до социјалната мрежа Фејсбук, откако апликацијата престана да функционира. Според пријавите на

Novina.mk Novina.mk

©2022. All Rights Reserved.

Контакт
Privacy Policy