
„АДИДАС МОМЕНТАЛНО НИТУ ЕДЕН ОД СВОИТЕ ПРОИЗВОДИ НЕ МОЖЕ ДА ГИ ПРОИЗВЕДУВА ВО САД“ – патиките добро одат, ама царините на Трамп им ги зголемуваат цените
Германскиот производител на спортска облека „Адидас“ соопшти во вторникот дека царините воведени од американскиот претседател Доналд Трамп ќе резултираат со повисоки цени за сите негови производи на американскиот пазар. Компанијата соопшти дека сè уште не знае точно колку ќе ги зголеми цените и дека неизвесната глобална трговска ситуација ја спречува да ја зголеми својата прогноза за целата година, и покрај силниот раст на профитот во првиот квартал.
Повисоки царински давачки, повисоки трошоци
„Повисоките царини на крајот ќе резултираат со повисоки трошоци за сите наши производи на американскиот пазар“, се вели во соопштението на „Адидас“.
Компанијата изјави дека е „донекаде изложена“ на царините што Белата куќа ги воведе врз Кина, кои моментално изнесуваат 145 проценти, но дека веќе го намалила извозот на производи произведени во Кина на минимум. Тие посочија дека најголемото влијание доаѓа од општото зголемување на американските царини за сите други земји, кои се претежно на ниво од 10 проценти.
„Со оглед на неизвесноста во преговорите меѓу САД и другите земји, не знаеме какви ќе бидат конечните царински стапки“, се вели во соопштението на „Адидас“. „Затоа, не можеме да донесеме никакви „конечни“ одлуки. Зголемувањето на трошоците поради повисоките тарифи на крајот ќе доведе до зголемување на цените, не само во нашиот сектор. Во моментов е невозможно да се квантифицира ова зголемување или да се заклучи каков ефект би можело да има врз побарувачката на потрошувачите за нашите производи.“
„Адидас“ изјави дека во моментов не се во можност да произведуваат речиси ниту еден од своите производи во САД. Компанијата најчесто користи фабрики во земји како Виетнам и Камбоџа, кои се соочуваат со американски царини од над 40 проценти.
Без влијанието на американските царини, „Адидас“ ќе ги зголемише своите годишни прогнози за приходи и оперативна добивка благодарение на силните нарачки и позитивната перцепција за брендот, соопшти компанијата. Наместо тоа, тие ја потврдија постојната прогноза, но нагласија дека „опсегот на можни исходи е проширен“.
Ќе вршат притисок врз конкуренцијата.
Продажбата на „Адидас“ во првиот квартал од 2025 година порасна за 14 проценти во Европа и 13 проценти во Кина, каде што исто така доби пазарен удел од конкурентите. Продажбата во Северна Америка се зголеми за само три проценти, што „Адидас“ го припишува на постепеното повлекување од продажбата на својата линија патики „Јизи“.
„Адидас бележи двоцифрен раст на продажбата во сите региони и канали оваа година, при што големопродажбата ја надминува продажбата директно до потрошувачите“, изјави Мамта Валеча, аналитичар во Quilter Cheviot. „Патиките продолжуваат да бележат силна продажба, а потрошувачите сè повеќе избираат облека за животен стил. „Адидас“ се надева дека овие трендови ќе продолжат и покрај економската неизвесност предизвикана од американските царини, но ќе мора да почекаме за да го видиме целосното влијание“, рече Мамта Валеча, како што објави „Ројтерс“.
Пословни.хр