
Снежна бура ги прекина летовите во Европа – од што зависи дали авионот може да полета или слета
Поради снежното невреме откажани се стотици летови на најфреквентните германски аеродроми, а во Скандинавија обилниот снег неколку часа го запре авиосообраќајот во Осло. Проблеми имаше и на белградскиот аеродром. Што зависи од тоа дали авионот може да полета или слета и дали имаме право да се жалиме ако летот ни биде откажан поради временските услови?
Уредникот на порталот Танго сикс, Петар Војиновиќ, во интервју за РТС објаснува дека северните аеродроми многу почесто се соочуваат со вакви метеоролошки појави, па одложувањата се помали.
Од друга страна, во континенталните области тоа се случува многу поретко, не повеќе од четири пати годишно, па затоа претставуваат вести, рече Војиновиќ.
Тој посочува дека метеорологијата не може доволно рано да објави одредени катастрофи, за да може да се организира нов распоред на летови.
Во такви услови, најважен фактор што влијае на доцнењето е подготовката на авионот за полетување, пред се заштитата од замрзнување, бидејќи секој фин шлаг на контролните површини на авионот или на моторот може да биде опасен.
Затоа, објаснува Војиновиќ, авионите се преместуваат на посебна локација каде што тој слој се отстранува со помош на течност за одмрзнување, а потоа се користи друга течност за да се спречи формирање на нови наслаги.
„Поради процесот на одмрзнување, доаѓа до метеж бидејќи не може да се закаже целокупниот проток на сервисирање на авионите како кога нема снег“, вели Војиновиќ.
Кога станува збор за слетување, главниот проблем е видливоста.
„Секој поголем аеродром има уреди, како нашиот аеродром, за слетување на авиони со помош на инструменти, кога видливоста е слаба. Повеќето меѓународни аеродроми имаат импресивни технички можности за да може авионот да слета кога речиси нема што да се види, но и опремата мора да биде во авионот, а пилотите да бидат обучени. „Понекогаш може да се случи да има нееднаквост во предусловите, понекогаш да се откаже слетувањето, а ретко аеродромот да биде затворен поради метеоролошки услови“, рече Војиновиќ.
На прашањето што можат да направат патниците чии летови се одложени или пренасочени, Војиновиќ одговара дека секогаш можат да се жалат до националното регулаторно тело, но дека има мала веројатност постапката за нив да биде успешно завршена кога станува збор за виша сила, како на пр. временските услови.