
Шведска ги враќа хартијата и моливот во училиштата, таблетот даде несакани резултати
Шведска се враќа на традиционалните образовни методи со акцент на печатените книги, практиката на читање и пишување, додека ја намалува употребата на таблети и дигитални алатки.
Овој потег дојде откако политичарите и експертите изразија загриженост дека прекумерната дигитализација, вклучително и воведувањето таблети во предучилишните установи, доведе до пад на основните вештини на учениците, објави АП.
Шведската министерка за образование Лота Едхолм, која ја презеде функцијата во владата на десниот центар пред 11 месеци, рече дека на учениците им требаат повеќе учебници и дека печатените книги се важни за нивното образование.
Министерот минатиот месец најави дека владата сака да ја поништи одлуката на Националната агенција за образование да ги направи задолжителни дигиталните уреди во предучилишните установи. Таа оди чекор понатаму и има намера целосно да го запре дигиталното учење за деца под шест години.
Опаѓање на вештините за читање
Иако шведските студенти постигнуваат натпросечни резултати во читањето, рејтингот PIRLS („Напредокот во меѓународната студија за читачка писменост“) на шведските четвртоци покажа пад помеѓу 2016 и 2021 година.
Тие во 2021 година постигнаа просечни 544 поени, што е пад од просекот од 555 поени од 2016 година.
Сепак, Шведска сè уште е рангирана на седмото место во светот, изедначена со Тајван, за вкупниот резултат на тестот.
УНЕСКО упати итен повик
Експертите за образование посочуваат дека некои проблеми со учењето можеби се појавиле поради мерките воведени за време на пандемијата на коронавирус, како и поради зголемувањето на бројот на ученици мигранти на кои шведскиот не им е мајчин јазик, но исто така истакнуваат дека прекумерната употреба на уреди со екрани за време на училишните часови може да предизвика младите да заостанат по основните предмети.