ШТО Е ТОА ШТО ГИ РАЗЛИКУВА „ТЕМУ“, „АЛИЕКСПРЕС“ И „ШЕЈН“: Голема трка за новиот кинески император
Она што ги разликува Тема, Шејн и АлиЕкспрес: Големата трка за новиот кинески император
Тему е сеприсутен, а ние се занимаваме со прашањето колку го потресе постоечкиот пазар за испорака на стоки за широка потрошувачка. А каде стои во однос на сега лутите конкуренти, исто така од Кина, Алибаба и Шејн.
Тему. Најмалку една личност што ја познавате ви ја спомна оваа платформа. Или те праша дали знаеш нешто повеќе за неа. Што точно е Тему? Накратко, оваа компанија нуди стоки за широка потрошувачка кои главно се доставуваат до потрошувачите директно од Кина. Компанијата за е-трговија е дел од конзорциумот Pinduoduo (PDD) Holdings. Името значи „здружете се, цената надолу“.
Компанијата е регистрирана на Кајманските Острови, додека адресата на главната канцеларија е Даблин. Таа е предводена од основачот Колин Хуанг, кинески инвеститор, бизнисмен и филантроп кој магистрирал компјутерски науки на Универзитетот во Висконсин во 2004 година.
Пиндуодуо првично се фокусираше на земјоделската индустрија и се разви во време кога Alibaba и JD значително го консолидираа кинескиот пазар за е-трговија. Многу аналитичари веруваа дека има ограничен простор за нови учесници на пазарот. За време на првичното исклучување на коронавирусот во Кина во 2020 година, Пиндуодуо започна програма за да им помогне на руралните кинески земјоделци да ги продаваат своите производи на клиентите преку Интернет, наместо да се потпираат на традиционалните пазари.
Во август 2020 година, Pinduoduo го лансираше Duo Duo Maicai, услуга која им овозможува на потрошувачите однапред да нарачуваат намирници за подигање на одредени локации. Успехот беше огромен, веќе една година подоцна компанијата генерираше 2,44 милијарди долари бруто вредност на стоки.
Голем раст на Тему
Сестринската компанија Тему е создадена во септември 2022 година, првично во Соединетите Држави, а првата реклама не беше ништо помала од финалето на Супербоул во февруари 2023 година. Веќе следната година, на Тему му беа понудени 15 милиони долари за повеќе реклами и за Супербоул. Неколку конгресмени побараа да не бидат прикажани. Како резултат на кампањата, компанијата забележа зголемување на пребарувањата. Тој достигна 100 милиони активни корисници во САД, повеќе од 130 милиони преземања на апликации ширум светот. И приближно 420 милиони месечни посети на веб-страници, според Семрас.
Сепак, некои огласи не поминаа. Минатата година, британската управа за стандарди за рекламирање забрани пет реклами на Thema за прикажување девојка облечена во бикини, која се проценува дека е на возраст од осум до 11 години, во поза што ја смета за несоодветна.
Растот беше незапирлив, Тему беше лансиран во Австралија и Нов Зеланд, потоа во Франција, Германија, Италија, Холандија, Шпанија и Велика Британија. Проширувањето продолжи на пазарот во Латинска Америка, а на 17 јануари 2024 година, Temu беше официјално лансиран во Јужна Африка. Тоа беше 49-та земја во која работеше компанијата.
Истражувањето на Sensor Tower процени дека во последниот квартал од 2023 година, корисниците на Temu поминувале во просек по 23 минути неделно на апликацијата. Во споредба со 18 минути на Амазон и 22 минути на eBay. 38-та позиција на Хуанг на листата на Форбс за најбогати луѓе во светот (ноември 2024 година) е најдобар показател за тоа колку добро тргнал бизнисот. Неговото богатство се проценува на 41,1 милијарди долари.
Регулаторни прашања
Следеа бројни критики, за сомнителниот квалитет на стоката, обвинувањата за принудна работа, интелектуална сопственост, работнички права и продажба на нелегални производи. Дали поради притисокот на конкуренцијата, или поради вистинската состојба на работите, конечната пресуда на крајот ќе ја дадат оние кои се единствените надлежни – потрошувачите.
„Во август 2024 година, властите во Сеул открија дека производите што ги продаваат популарните онлајн трговци на мало Шеин, Тему и АлиЕкспрес содржат токсични материи кои далеку ги надминуваат законските безбедносни граници. Инспекциите открија алармантни нивоа на штетни хемикалии, како што се формалдехид и олово. Во разни предмети како чевли, капи, играчки и лак за нокти. Овие супстанции претставуваат значителни здравствени ризици, вклучително и репродуктивна штета, канцерогени ефекти и токсичност на црниот дроб. Како одговор, јужнокорејските власти побараа овие производи да бидат отстранети од продажба. Компаниите започнаа внатрешни истраги за да ги подобрат мерките за усогласеност со безбедноста. Во посебна истрага на Toy Industry Europe (TIE) на почетокот на 2024 година, ниту една од 19-те играчки купени од Temu не ги исполнуваше безбедносните прописи на ЕУ. А 18 претставуваа значителен ризик за децата“.
Во мај 2023 година, Комисијата за економски и безбедносен надзор на Соединетите Држави и Кина изрази загриженост за ризикот за личните информации на корисниците на Temu откако апликацијата Pinduoduo беше суспендирана од Google Play поради наводен злонамерен софтвер.
Шејн
Дел од патувањето на Тему го водеше низ безмилосни тепачки со неговиот ривал и продавач на производи за брза мода, Шејна. Компанијата е основана во Нанџинг, Кина и ја води бизнисменот Крис Шу.
Од 2008 година, компанијата е позната по продажбата на релативно евтина облека, популарна меѓу потрошувачите на Gen Z. Мрежа од повеќе од 3.000 добавувачи процвета во Гуангжу во 2022 година. Контроверзи се појавија околу извештаите за прекршување на работничките права и детскиот труд, па седиштето беше преместено од Кина во Сингапур поради регулаторни, меѓународни и финансиски причини. Компанијата ги задржа своите синџири на снабдување и складишта во Кина.
Во 2022 година, приходот на Шејн е 24 милијарди долари. Ова е сума слична на онаа што ја постигнаа воспоставените трговци на мало Zara и H&M. Шејн е проценет на 100 милијарди долари по кругот на финансирање во април 2022 година. Тој особено ја искористи трговската војна меѓу Кина и САД, особено во однос на даночните олеснувања.
Големи војни
Да се вратиме на гореспоменатата битка меѓу двете компании и како дошло до неа.
Во декември 2022 година, Шејн ја тужеше Теме, тврдејќи дека ангажирала онлајн влијателни лица кои давале „лажни и погрешни изјави“ за да ја промовираат сопствената стока.
Тој возврати на темата во натура, обвинувајќи го Шејн за кампања на закани, заплашување, лажни тврдења за кршење на законот. Во јули 2023 година, Шејн доби привремена забрана против Тему, тврдејќи дека компанијата ги користела сликите на Шејн заштитени со авторски права во списоците на производи.
Во летото 2023 година работите се разгореа уште повеќе, а во него беше вовлечена и Америка. Тема беше обвинета од Шејн за кршење на антимонополските закони во земјата со учество во контрола на повеќе од 75% од пазарот за брза мода. Тоа доведе, како што наведоа, до повисоки цени и намалени опции за потрошувачите.
Неколку месеци подоцна, се чинеше дека пристигнала внатрешна наредба „одозгора“ за смирување на алчноста на двете компании. Така Шејн и Тему побараа да бидат отфрлени нивните случаи еден против друг во Масачусетс и Илиноис. Ниту една компанија не понуди дополнително објаснување ниту потврди дали е постигнато решение. Сепак, тужбите продолжија да се трупаат во декември 2023 година. Трендот продолжи оваа година во февруари и август (Шејн поднесе тужба за прекршување на авторските права против Тему во американскиот федерален суд).
Алибаба
Во тоа време, AliExpress не е дел од овие триење. Работи во рамките на гигантот Alibaba, една од најголемите светски компании за малопродажба и е-трговија. Основана од Џек Ма во Хангжу во 1999 година.
Но, далеку од фактот дека нема ривалство, кое само на почетокот беше помалку интензивно. Причината е што Temu е наменет за секојдневните клиенти преку лесна за употреба апликација. Alibaba е наменета за бизниси кои сакаат да купуваат и продаваат на големо. Особено Alibaba беше подобар избор за dropshipping. Тоа е опција за исполнување нарачки што им овозможува на бизнисите во е-трговија да ги нарачуваат набавките, складирањето и испораката на производи на трета страна.
Ова е причината зошто компанијата Alibaba го создаде AliExpress. Наменет е за поединци кои сакаат да купуваат производи во помали количини, а кој нуди ниски цени и широк асортиман на производи.
Предностите на Temu се ниските цени, богат каталог на понуди, флексибилна политика на враќање на производите кои се во тренд. Недостатоци се недостаток на фотографии, недостаток на dropshipping, послаба испорака и рефундирање.
AliExpress, пак, исто така има ниски цени и широк асортиман, работи во соработка со производителите и совршено прилагодува производи.
Алибаба, со својата долгогодишна доминација, и Тему, опасен стартер, се заклучени во жестока битка да го фатат DTC (маркетинг директно до потрошувачите). И двете платформи ги користат своите огромни ресурси за да понудат ефикасни испораки, со акцент на технолошкиот напредок, заедно со подобрено корисничко искуство.
Разлики и критики
Во суштина, големината на овие компании се одредува според побарувачката и она за што се заинтересирани потрошувачите.
Преку бројни форуми на различни мрежи, од Reddit до анализи на YouTube и пораки на самите платформи, се издвојуваат заедничките ставови на потрошувачите, генерирани во неколку заклучоци.
Тему е критикуван за бавната испорака во САД, навредливите и контроверзните рекламни тактики. Остатокот од светот ја пофалува одличната услуга за клиенти, добриот квалитет и испораката. Некои корисници веруваат дека слични поевтини производи може да се најдат на Alibaba.
Шејн е најдоброто место за купување облека, каде што цените се пристојни и достапни, додека испораката е просечна. Најголемиот број корисници оваа платформа ја поврзуваат со женска гардероба. Недостатоците во форма на евтино изработена облека се компензираат со вистински попусти и промоции, бесплатна и брза испорака, сигурно следење, бесплатно враќање.
AliExpress е украсен со разновидност. Повеќето продавачи ја испраќаат робата многу брзо, а нема проблеми ниту на царина.
На што да се обрне внимание
Нивните апликации не се препорачуваат за употреба и треба да бидете внимателни кога нарачувате УСБ-дискови, микрокартички, батерии, бидејќи има големи шанси производот да биде далеку понизок од наведените спецификации. Мета на критики е поради неточен опис на артиклот (лажно рекламирање), лажни промоции (артиклот е означен со 70% попуст кога реално е нормална цена). Испораката може да биде скапа, бавна и не следи.
Интензивното ривалство помеѓу гигантите за е-трговија Alibaba и Temu означува не само конкуренција меѓу корпорациите, туку и динамична трансформација на испораките DTC од Кина.
Конфликтот Alibaba-Temu ќе има далекусежни последици за меѓународната средина на е-трговија. Тоа претставува промена кон поагилни деловни модели насочени кон клиентите кои имаат потенцијал да ја преобликуваат малопродажбата.
Ова ривалство ги поместува границите на логистичките способности, поставувајќи нови одредници. Тоа се иновации во управувањето со синџирот на снабдување, логистика управувана од вештачка интелигенција и решенија за прекугранична е-трговија.
Амазон натпревар
Не треба да се заборави и конкуренцијата што ја имаат кинеските компании со Amazon. Натпреварот меѓу Тему и Амазон ги натера да ја усогласат стратегијата за синџирот на снабдување во 2024 година. Темите ќе вклучуваат магацини во Соединетите Американски Држави за да се намали времето на испорака, да се продаваат поголеми артикли и да се диверзифицираат од de minimis превозот и производите на Amazon директно до продавачите во Кина како алтернатива за користење на постојните складишта „Fulfillment By Amazon“.