
Промените во возачките дозволи за една група предизвикаа жестоки реакции
Европската Унија одлучи да го модернизира системот за издавање возачки дозволи со воведување целосно дигитална возачка дозвола како стандардна опција. По краток преоден период, возачите низ цела ЕУ за прв пат ќе ги добијат своите возачки дозволи во дигитална форма. Сепак, воведувањето на нови правила носи и одредени контроверзии, особено кога станува збор за постари возачи.
Според привремениот договор постигнат меѓу Европскиот парламент и Советот на ЕУ, физичките возачки дозволи нема целосно да исчезнат – тие ќе останат достапни, но само на изрично барање на возачот. Институциите на ЕУ јасно нагласуваат дека дигитализацијата не смее да го комплицира процесот на издавање и обновување на возачка дозвола или да предизвика дополнителни финансиски трошоци за возачите. Целта е да се поедностави целиот процес, но со максимална достапност за сите граѓани, пишува tportal.
Иако дигитализацијата има многу предности, како што е олеснување на обновувањето на лиценцата или проверката на автентичноста на документот, некои групи предупредуваат на потенцијални проблеми. Меѓу нив се и техничките пречки, особено за оние со помало ИТ образование или за жителите на области со ограничен пристап до интернет.
Возрасната граница како камен на сопнување
Сепак, постои поголема загриженост околу контроверзната одлука да им се дозволи на земјите-членки да ја скратат важноста на возачките дозволи за лица над 65 години. Оваа мерка веќе предизвикува остри критики како дискриминаторска и произволна.
„Ваквите мерки не се засноваат на научни докази што би оправдале автоматско намалување на важноста на возачката дозвола по одредена возраст. Наместо тоа, потребна е индивидуална проценка на способноста, без оглед на возраста“, соопшти AGE Europe.
Целта е целосно да се елиминираат смртните случаи.
ЕУ, од друга страна, нагласи дека нејзина главна цел е зголемување на безбедноста на патиштата. Оваа ревизија е дел од Рамката на политиката на ЕУ за безбедност на патиштата за периодот 2021-2030 година, која има за цел да го намали бројот на смртни случаи и сериозни повреди на патиштата за 50 проценти до 2030 година, со долгорочна цел целосно да се елиминираат смртните случаи на патиштата до 2050 година.
За новиот систем да стапи во сила, привремениот договор мора формално да биде потврден од претставниците на земјите-членки во Советот на ЕУ и во Европскиот парламент. Се очекува потврдата да биде процедурална по природа, но поради контроверзноста околу старосната граница, не е исклучено процесот на посвојување да биде проследен со дополнителни дискусии.