
Нов систем на германските патишта: Казните достигнуваат до 450 евра
Секоја година, илјадници камиони на германските автопати возат со прекумерна тежина – со што се загрозуваат не само себеси, туку и веќе дотраената инфраструктура. Само во 2024 година, Федералната канцеларија за логистика и мобилност (BALM) провери повеќе од 146.000 камиони. Повеќе од 16.000 од нив имале значително преоптоварен товар – понекогаш дури и за неколку тони.
Ваквите возила се потешки за управување, помалку сопираат, повеќе се оптоваруваат гумите и оските – и дополнително го забрзуваат пропаѓањето на старите германски мостови.
Тука влегуваат во игра новите „невидливи стапици“: целосно автоматските системи за контрола што ги мерат камионите додека минуваат, во иднина треба да фатат значително поголем број прекршители – и да ги принудат да плаќаат казни до 450 евра.
Првата стапица за камиони доаѓа во Северна Рајна-Вестфалија
Централниот дел од новиот контролен систем се состои од две пиезоелектрични мерни ленти, кои се вградени во површината на патот. Кога возилото поминува преку нив, материјалот под притисок создава електричен импулс – колку е поголем товарот, толку е посилен сигналот. Ако компјутерскиот систем препознае дека ограничувањето на тежината е надминато, регистарската табличка на тоа возило ќе се појави на LED дисплејот на неколку стотици метри оддалеченост – заедно со покана да се однесе возилото до следната станица за одмор.
Таму, службениците на Федералната канцеларија за логистика и мобилност (BALM) повторно ја проверуваат тежината, овој пат на калибрирана контролна вага. Ако се надмине дозволената вкупна тежина, се изрекуваат казни во износ од 30 до 452 евра. Ако вишокот е поголем од пет проценти, понатамошно возење е дозволено само откако ќе се истовари вишокот товар. За да се обезбеди доволно простор за ова, во моментов се градат дополнителни паркинг места на местата за одмор.
Првиот систем
Првиот ваков систем моментално се гради во Северна Рајна-Вестфалија, на автопатот А4 помеѓу Ахен и Келн, непосредно пред станицата за одмор Рур-Шоле-Зид, објавува Билд. Првите мерења се планирани за 2026 година. Се очекува дека околу 500 возила ќе се проверуваат дневно. До 2028 година, мрежата на автоматизирани контроли на тежината треба да се прошири на вкупно 16 објекти низ целата земја, пишува Феникс.