
Кој го облекува претседателот Володимир Зеленски во камуфлажа
Украинскиот производител на воена облека M-TAC има рекламно лице за кое сонуваат најреномираните светски брендови – еден од најпопуларните лидери, претседателот на земјата, Володимир Зеленски.
Од почетокот на руската инвазија тој се појави во јавноста над 30 пати во облека од овој бренд
Покрај Зеленски и неговата најблиска придружба, M-TAC носат и врховниот командант на вооружените сили Валери Залужни, шефот на железницата Александар Камишин, па дури и актерот Жан-Клод ван Дам. Како и стотици илјади воени и цивилни Украинци.
M-TAC е популарен во земјата меѓу познавачите на воениот стил на облека уште пред војната, но на „детето“ на Александар Карасев (47), Денис Головко (38) и Татјана Корженјук (42) му дава млазно забрзување. Бројот на шивачки пораснал на 750, кои произведувале воена облека во три смени.
Проектираната добивка на компанијата за 2022 година порасна 7-8 пати и се очекува да биде околу 16,25 милиони евра. Ова го внесува M-TAC во групата „А“ на украинската лесна индустрија. Само најголемите производители на воени униформи и опрема, кои работат со владини нарачки, имаат слични финансиски показатели и број на вработени работници. M-TAC нема.
Брендот излезе на виделина поради војната во Донбас од 2014 година. Пред тоа, Кијанецот Александар Карасев, уметник по образование, девет години се занимаваше со организација на воени игри „ерсофт“, исто така популарни како „ерсофт“, како и со продажба на опрема. Тој се занесе со него на почетокот на векот, кога во Украина беше тешко да се најде она што е потребно за нејзино практикување. Затоа решил да ги спои хобито и бизнисот – заедно со својата партнерка Татјана Корженјук ја отворил малата продавница „Милитарист“ во Киев, која продава увезено оружје и опрема за игрите.
Популарноста на airsoft во Украина рапидно расте, како и синџирот продавници „Милитарист“. Пред Портокаловата револуција, веќе имаше шест од нив – во Киев, Мариупол, Харков, Одеса, Днепар и Запорожје. Воениот ентузијаст Карашев има дури и парк со воена опрема, кој вклучува неколку оклопни транспортери и оклопни камиони, кои ги користи во организацијата на натпревари во аерсофтбол.
Антитерористичката операција во Донбас менува се.
„Воените игри станаа непотребни. Вистинската работа започна“.
вели Карашев, кој потоа ја испраќа целата опрема на фронтот. Тактичката опрема и воената облека сега не се купуваат од играчите на airsoft, туку од воениот персонал што оди на исток. „Милитарист“ станува воен снабдувач.
Отпрвин, Карасев почна да увезува воена облека од Европа, но бројот на конкуренти растеше експоненцијално. „Тогаш си помислив: Зошто да не направам украински бренд за тактичка облека“, се сеќава тој. Планира да шие дел во Украина, а остатокот во Кина.
Така се роди брендот М-ТАС. Тогаш Карасев го покани во тимот дизајнерот Денис Головко, кој
Еден од првите хитови беа тактичките панталони Агресор, кои останаа во продажба со години. Токму тоа го прави претседателот Зеленски. Карасев вели дека тој и Головко го развиваат моделот во магацинот „Милитарист“. Сè беше направено на колена“, низ насмевка се присетува Карашев. Во коментарите на страницата, водечките панталони на компанијата често се споредуваат со моделот Field Pants на култната американска компанија Crye Precision, но овие споредби се неосновани.
Кога ќе избие војната во 2022 година, од крајот на февруари до крајот на март, редиците пред продавниците на Милитарист се буквално долги стотици метри. Дури на интернет се шегуваат дека во продавниците на Apple такви редици има само кога презентираат нов модел, но пред „Милитарист“ се секојдневно. И покрај сериозната конкуренција, М-ТАС победува со пониска цена – речиси трипати поевтина.