КАКО ГРДИТЕ ОБУВКИ СТАНАА МОДЕН ТРЕНД: Пазарот на удобни кломпи и сандали незапирливо расте
Брендовите за обувки фокусирани на удобноста како Birkenstock, Hoka, Crocs и On Running забележаа рекордна продажба во првиот квартал, бидејќи промените во преференциите на потрошувачите и стратешките маркетинг тактики ги трансформираа некогаш „грдите“ обувки во моден тренд.
Birkenstock објави приход од 524 милиони американски долари (481 милиони евра) за кварталот што заврши на 31 март – зголемување за 22% на годишно ниво – и ја зголеми својата прогноза за раст на продажбата за цела година на 20% од 17-18%.
Германскиот производител на сандали „го постигна највисокото ниво на приходи“ за првиот квартал во историјата на компанијата, поттикнат од „растот на побарувачката на производи во сите сегменти, сите канали и категории“, рече главниот извршен директор Оливер Рихерт за време на минатонеделната конференција за заработка.
Хока, брендот за чевли за трчање во сопственост на Deckers Brands, објави пораст од 34% на нето-продажбите во првиот квартал на 533 милиони долари, за првпат надминувајќи ја границата од половина милијарда – поттикната од „зголемената свест за брендот“, особено во САД и меѓу тркачите кои не се од САД, според извршниот директор на Deckers Brands, Дејвид Пауерс.
Некогаш се сметаше за гломазен и грозен, Hoka значително го зголеми својот удел во вкупната нето-продажба кај сите брендови на Deckers, од 11% во фискалната 2019 година на 42% во 2024 година.
Crocs, производителот на обувки со седиште во Колорадо, познат по своите препознатливи вентилирани сабо, пријави 6% зголемување на продажбата во првиот квартал на рекордни 939 милиони американски долари, додека приходите од истоимениот бренд се зголемија за 14,7%, „поднесена од силната побарувачка на потрошувачите .
Швајцарскиот бренд On Running – познат по своите дебели стапала и изгледот ориентиран кон перформансите – постигна рекордна нето-продажба во првиот квартал од 570 милиони долари (508,2 милиони швајцарски франци), зголемена за 21% на годишно ниво и за прв пат многу над половина милијарди швајцарски франци, благодарение на „исклучително силната побарувачка и моментум“ во нејзиниот канал директно до потрошувачите.
Нето-продажбата на јапонскиот бренд за патики Asics – познат по своите класични патики “тато” со груб, но незгоден дизајн – се зголеми за 14,3% во првиот квартал во споредба со истиот период претходната година, што доведе до повеќе од 100% зголемување на цените на акциите во минатата година.
New Balance, брендот на патики „тато“ кој стана трендовски, е подготвен да лансира нов производ наречен 1906L – наречен „snoafer“ поради неговите хибридни карактеристики на патики-мокасин – што е „совршено прилагоден на пазарот на грди чевли и можеби одговорот на трендот“, според Нил Саундерс, извршен директор и аналитичар на мало во GlobalData.
„Трендот на [удобни или грди обувки] првично беше поттикнат од желбата да се даде приоритет на удобноста пред стилот. Ова стана очигледно за време на пандемијата кога сите се облекуваа удобно и дел од тој тренд беше пренесен“, изјави Саундерс за Форбс. „Тие се еден вид антимода што луѓето ја купуваат за да покажат дека не се сфаќаат себеси или не ги следат трендовите премногу сериозно.
Порастот на популарноста на удобните и функционални обувки започна пред пандемијата, но беше „дефинитивно забрзан“ од неа – и продолжи потоа – бидејќи приоритетите на луѓето се префрлија и преференциите се префрлија кон удобноста во хибриден начин на живот, според Бет Голдстајн, аналитичар за обувки во до Цирчана. „Жртвувањето на удобноста за стил сега изгледа малку смешно. Ова се трансформира во идејата дека „грдото“ станува модерно“, рече таа.
Трендот има посебна резонанца кај помладите генерации. Од 2020 година, брендовите со фокус на удобноста, вклучително Ugg и Birkenstock, забележаа речиси 200% зголемување на вредноста на медиумското влијание – метрика што ја мери монетарната вредност на медиумската изложеност – поттикната од зголемената побарувачка кај генерацијата Z, која е приоритет на удобноста, според на неодамнешниот извештај на фирмата за анализа на податоци Launchmetrics.
Во најновиот извештај за заработката на Deckers Brands, Пауерс рече дека растот на Хок е „најсилен меѓу демографските 18-34 години на глобално ниво, при што свесноста за брендот кај оваа влијателна возрасна група речиси двојно се зголеми од минатата година“.
Од есента 2022 до 2023 година, New Balance, Crocs, On Running и Hoka се зголемија во свеста и популарноста кај Gen Z и се етаблираа како нивни омилени брендови за обувки, додека Nike – иако сè уште го држи првото место – изгуби дел од својот пазарен удел во корист на овие брендови, според неодамнешното истражување на фирмата за финансиски услуги Пајпер Сендлер.
Иако растечката популарност на грдите чевли главно произлегува од нивниот функционален и удобен дизајн, некои брендови ефикасно користеа маркетиншки тактики – како што се одобрувања на познати личности и медиумско рекламирање – за да ја подобрат нивната привлечност.
Откако Маргот Роби носеше пар розови сандали од Аризона од Биркенсток во филмот за Барби, потрагата по германскиот чевлар порасна и брендот забележа 34,1 милиони долари во вредност од медиумското влијание во јули 2023 година, што е за 28% повеќе од претходниот месец, според Launchmetrics.
Згора на тоа, производите кои не се нужно удобни, сепак успеаја да ја искористат својата „грдост“ со генерирање на социјална „база“. Партнерството на Crocs и Pringles во април доведе до инстант распродажба на нивната колекција обувки, која беше повеќе чудна и „инстаграмабилна“ отколку удобна.
Минатата година, виралните црвени и жолти гигантски чизми на компанијата, во соработка со њујоршкиот уметнички колектив MSCHF, беа поддржани од многу познати личности, вклучувајќи ги Лил Вејн, Кјара, Парис Хилтон, па дури и познатата љубителка на штикли Викторија Бекам. И покрај опсегот на цени од 350 до 450 долари и непрактичен дизајн, џиновските чизми брзо се распродадоа по објавувањето, при што хаштагот #bigredboots собра повеќе од 257 милиони прегледи на Tiktok.
Не сите брендови во сопственост на класични „грди“ чевлари го надминаа пазарот: HeyDude, брендот за секојдневни обувки што го купи Crocs во 2022 година, забележа пад на продажбата од 17,2% од годишно ниво во првиот квартал, а компанијата ги намали нивните прогнози за целиот година и очекуваат пад на продажбата од 8% до 10%. Некои онлајн критичари го нарекоа „огромно“ или дури „најголема закана за врската или бракот“ – сугерирајќи дека брендот не успева да постигне правилен баланс помеѓу стилот и удобноста. Главниот проблем со чевлите HeyDude е што тие не се толку удобни, а исто така се на погрешната страна на грдото, па затоа ја промашуваат целта, изјави Саундерс за Форбс. „Грдото всушност не значи да се фрли некој производ. Има суптилна уметност и софистицираност во тоа што се чини дека HeyDude не ја разбира“.