
КАКО ДА РАЗЛИКУВАМЕ КИНЕСКА СТОКА ОД ЕВРОПСКА? Купувачите се претпазливи кон „произведено во Кина“, а скапата облека се произведува таму
Кинеското производство доживеа чести проширувања и развој во глобалната економија. Ознаката на производот „Произведено во Кина“ честопати првично создаваше разочарувачки реакции кај клиентите, токму поради поврзаноста на кинеското производство со низок квалитет. Самите бевме сведоци на огромниот број кинески продавници што продаваат стоки со понизок квалитет по значително ниски цени за време на почетното профилирање на Кина на светскиот пазар.
Сепак, преку технолошкиот развој и инвестициите во индустријата, денешна Кина може да се пофали со високо ниво на квалитет на своите производи, како и со лидерство во областите што претходно се очекуваа само од западните земји.
Како одговор на изјавата на американскиот потпретседател Џ.Д. Венс дека кинеското производство е започнато имајќи ги предвид „сиромашните“, кинеските производители објавија видеа на популарната социјална мрежа TikTok за наводното производство на луксузни чанти од европски брендови во кинески индустриски погони. Веста дека овие модни додатоци, кои на полиците во продавниците го носат логото „Произведено во Европа“, се во суштина едноставни креации произведени 80 проценти во Кина, со лого на брендот заштитено само во Европа, доведе до масовни негодувања. Официјалните изјави дадени подоцна од претставниците на компанијата ги негираа сите шпекулации дека производите се произведени во Кина, но не ја смирија бурата што се појави меѓу потрошувачите.
Како што објави Би-Би-Си во разговори со експерти за синџирот на снабдување, луксузните брендови продолжуваат да се спротивставуваат на притисокот во врска со транспарентноста на нивното производство, а фактот дека дел од производството е завршено во Кина не може да се исклучи. Од друга страна, европските закони ги принудуваат производителите да ги направат барем последните суштински промени за да ја имаат ознаката „произведено во Европа“.
– Брендот „Ермес“ изјави дека воопшто не го користи кинескиот пазар за своето производство, додека некои други брендови потврдија дека го користат до одреден степен – потврди Верица Ракочевиќ, модна дизајнерка и една од највлијателните личности на српската модна сцена.
Според нејзините проценки, таков „скандал“ на социјалните медиуми не може да ги потресе земните површини за глобалните брендови, токму поради постојаното финансиско инвестирање што се случува со децении. Сепак, француската модна група „Керинг“, сопственик на брендот „Гучи“, на 24 април изјави дека приходите за 2025 година се намалиле за 14 проценти на годишно ниво, што е послабо од очекувањата на аналитичарите.
Поради овие резултати, компанијата ќе се сврти кон стратегија за зголемување на цените на производите како еден начин да ги заштити своите маржи.
Ракочевиќ, од друга страна, смета дека квалитетот и високите цени не мора да влијаат врз купувањето производи од луксузни брендови, наведувајќи го примерот на брендот Долче и Габана и нивната линија дизајнирана исклучиво од пластика. Логото е токму она што го прави производот посакуван, но исто така и финансиски баран. Ракочевиќ, сепак, се залага фокусот да се врати на домашниот пазар, кој има имиња со уникатни креации, но и на купувачи кои финансиски не можат да си дозволат таков квалитет.
– Апсурдно е што, ако работите со квалитетни материјали, имате етички проблем со одредувањето цена за финалниот производ токму затоа што имаме пониски приходи во Србија. Нема сомнение дека, ако свилената облека е скапа, се плашите реално да ја наплатите, односно износот што всушност чини – објаснува нашата соговорничка. Токму поради послабата финансиска слика, нејзините клиенти се главно од странство.
Курир.рс