
Бразил потопи стар ‘рѓосан носач на авиони – Екологисти: Може да го загади морето
БРАЗИЛ потопи деактивиран носач на авиони во Атлантскиот океан во близина на својот североисточен брег, соопшти бразилската морнарица и покрај предупредувањата од еколозите дека рѓосаниот француски брод изграден во 1960-тите ќе ги загади морето и морскиот синџир на исхрана.
Бродот тежок 32.000 тони лебдеше три месеци откако Турција го забрани неговиот влез бидејќи претставуваше опасност за животната средина и беше влечен назад во Бразил. Носачот беше потопен вчера на „плански и контролиран“ начин, со што „се избегнаа логистички, оперативни, еколошки и економски загуби за бразилската држава“, се вели во соопштението на морнарицата.
Трупот на бродот Сао Паоло е потопен во бразилските води на 350 километри од брегот, каде морето е длабоко 5.000 метри. Местото е избрано за да се ублажат негативните влијанија врз рибарството и екосистемите, соопшти морнарицата.
Гринпис: Опасно е, има 9 тони азбест
Федералните обвинители и Гринпис побараа од бразилската влада да го запре тонењето, велејќи дека е токсично поради опасните материјали, вклучително и 9 тони вграден азбест. Носачот на авиони од класата Клемансо го користеше француската морнарица речиси четири децении, а можеше да носи 40 авиони.
Воениот експерт Пепе Резенде вели дека носачот на авиони бил купен од бразилската морнарица за само 12 милиони долари во 1998 година, но требало да инвестира 80 милиони долари во реновирање, што никогаш не било направено.
Откако носачот беше деактивиран, турската компанија за рециклирање на бродови Sök Denizcilik Tic Sti го купи трупот за 10,5 милиони долари, но мораше да го повлече назад преку Атлантикот откако турските власти му забранија на бродот да влегува во пристаништата.
Беше одлучено да се потоне бродот на отворено море
Бразилската морнарица соопшти дека побарала од компанијата да го поправи носачот во бразилско бродоградилиште, но откако инспекцијата покажала дека е во опасност да потоне, морнарицата му забранила на бродот да влезе во бразилските пристаништа. После тоа е одлучено бродот да потоне на отворено море.
Правниот застапник на компанијата во Бразил, Зилан Коста е Силва, рече дека отстранувањето на превозниците е одговорност на бразилската држава според Базелската конвенција за прекуграничен сообраќај со опасен отпад од 1989 година.