АВИОКОМПАНИЈА ГИ РАСПРОДАДЕ СИТЕ ЛЕТОВИ ЗА ЕДНА ГОДИНА! – за 500 евра сопствениците на тие карти можат да летаат секаде, но и еве што треба да се знае
Унгарската нискобуџетна авиокомпанија „Визер“, која лета во 53 земји во светот, го понуди и за многу кратко време го распродаде целиот контингент билети, со што на патниците им овозможи да летаат каде сакаат за 500 евра, во период од една година.
Што се крие зад оваа понуда и каква е иднината на патничкиот авиосообраќај, изјави за РТС Петар Војиновиќ, уредник на порталот „Танго шест“.
Петар Војиновиќ вели дека тоа што „Визер“ ги продаде сите десет илјади годишни билети, по цена од 500 евра, пред се е многу добра светска реклама за таа авиокомпанија.
„Идејата на целата приказна е тоа да биде концепт на претплата, да има основна претплата од 500 евра, каде за секој лет што е резервиран, корисниците добиваат право да го реализираат“, објаснува Војиновиќ.
Како што појасни, потребно е да се платат дополнителни 10-15 евра за секој лет.
Тој забележува дека сето тоа е наведено сосема јасно, како и во секој маркетинг концепт, и дека всушност не се работи за „ситни букви“.
„Визер“ како сериозна компанија на Европската Унија мора да ги прецизира сите услови и кога ќе се изгребат да се види дека претплатата мора да се реализира во одреден период“, посочува Војиновиќ.
Според него, понудата не е за секого бидејќи не секој е во можност да патува во планиран, далечен период.
Од друга страна, таа претплата ги исклучува летовите за време на празници и во текот на летната сезона, кога повеќето луѓе патуваат.
„Тогаш цените на билетите во нискобуџетните авиокомпании ќе бидат многу поскапи, особено во летната сезона, која во авиосообраќајот трае од мај до октомври“, вели уредникот на порталот Танго шест.
Војиновиќ смета дека приказната поврзана со оваа промоција има врска со финансискиот извештај на „Визер“, каде што може да се види дека добивката на авиокомпанијата паднала за околу 40 отсто.
„По пандемијата „Ковид-19“, добивме поголем раст на побарувачката за воздушен сообраќај. Ова сега се намалува“, додава Војиновиќ.
Според Војиновиќ, таа претплата на летовите на „Визер“ може да се исплати на некој што патува со авион барем еднаш месечно.
Заработката на компанијата по билет
Уредникот на порталот „Танго шест“ истакнува и дека авиокомпаниите се соочиле со зголемени трошоци за гориво, инфлација, нарушување на стандардот, односно навиките на патниците.
Имаат и проблеми со метеоролошките услови, капацитетите за контрола на летање, што предизвикува доцнење, што е огромен проблем за Западна Европа“, додава Петар Војиновиќ.
Според него, и нискобуџетните и традиционалните компании, иако разликата во цената на билетот за дестинација, на пример, може да биде 100 евра, ќе остварат добивка од 6 евра.
Разликата, вели тој, е во тоа што наместо на главниот аеродром во Париз, авионот на нискобуџетната компанија ќе слета на оној што е многу подалеку од градот, што создава дополнителни трошоци за транспорт.
Војиновиќ истакнува дека заработката по патник е толку мала што е дури и помала од едноставното одржување на работењето на компанијата.
„Сето тоа се сведува на економичноста на обемот, бројот на луѓе што се превезуваат и некои други работи. На крајот, сите имаат исти цени за гориво, исти цени за опрема, работна сила и сето тоа се огромни трошоци“, заклучува Војиновиќ.
Курир.rs/RTS