
Американските конгресмени лути на „Рајанер“ велат: Немојте ни да помислувате да купувате кинески авиони
Повеќе од 300 авиони „Боинг 737 МАКС“ треба да бидат испорачани во наредниот период на „Рајанер“ – најголемиот клиент на овие авиони надвор од САД. Сепак, откако се воведоа даноците на Трамп – работите станаа покомплицирани.
Ирската нискобуџетна авиокомпанија не е подготвена да го прифати „значајното зголемување на цените“ предизвикано од американските царини. Извршниот директор на компанијата, Мајкл О’Лири, затоа одлучи да „фрли поглед“ на Кина и нејзиниот производител на авиони COMAC.
Во случај на „значително зголемување на цените“ поради царините, „Рајанер“ не само што ќе ги „прегледа тековните нарачки со „Боинг“, туку ќе ја разгледа и можноста за „доверување на нови нарачки на други“ – имено на Кинезите (со оглед на тоа што моделите на „Ербас“ се распродадени и нивната испорака се очекува до 2030-тите години), објавува германскиот портал „Аеро“.
Нашиот портал пишуваше за оваа можност пред нешто повеќе од еден месец:
„На крајот, ова летало ќе биде одобрено во Европа“, рече О’Лири во интервју за списанието „Скифт“. „Секогаш се фокусираме на стекнување авиони по најниска можна цена и во најдобро време.“ Доколку C919 беше „10 до 20 проценти“ поевтин од A320neo, Ryanair би можел да направи отстапки, рече тој.
Реакцијата на О’Лири предизвика жестока реакција во американскиот Конгрес. Демократскиот претставник Раџа Кришнамурти од Илиноис напиша остар одговор до О’Лири кон крајот на април, велејќи дека „COMAC има блиски врски со кинеската војска и постојат докази дека имала корист од нелегалното стекнување на странска интелектуална сопственост“:
„Со сето должно почитување, американските и европските авиокомпании не треба ни да размислуваат за идни купувања на авиони од кинески воени компании“, се вели во писмото од Кришнамурти, кој е врвен демократ во Комитетот на Претставничкиот дом на Комунистичката партија на Кина.