Во северна Грција ќе се инвестираат милијарда евра во железницата
Голем број клучни железнички проекти кои ќе ја променат транспортната карта во северна Грција влегуваат во фаза на имплементација бидејќи железничкото претпријатие забрзано продолжува со работите за надградба на 370 километри железнички пруги.
Врз основа на планирањето на ЕРГОСЕ, тие ќе и овозможат на Грција да ги искористи предностите на европските железнички мрежи, создавајќи одлична можност за економски раст и правејќи ја северна Грција и нејзините пристаништа транспортен центар што ги поврзува Азија, Балканот и Европа во годините што доаѓаат.
Извршниот директор на ЕРГОСЕ, Христос Палеос, во разговор со Атинско-македонската новинска агенција во неделата, коментираше дека завршувањето на овие проекти „ја исполнува целта доколку се подобри и прошири главната железничка мрежа со подобрувања во безбедноста, зголемување на доверливоста на железницата и привлекување поголем број работните места како негови клучни критериуми.
„Тие се дела од витално значење што го менуваат пејзажот на превозот на патници и стоки во нашата земја и го обезбедуваат потребниот развоен поттик и за економијата и за локалните заедници“, додаде тој.
Првиот клучен проект е новата линија од Неа Карвали до Токсотес, која обезбеди финансирање од Фондот за поврзување на Европа 2021-2027 година, кој ќе вклучува станици и линија од 5,3 километри од Неа Карвали до новото контејнерско пристаниште во Кавала.
Ова се смета за важно бидејќи ќе придонесе за завршување на Европскиот коридор на Балтичко, Црно, Егејско Море (BBA) и се наоѓа во границите на Иницијативата за три мориња (Балтик-Црно-Јадранско).
Вториот голем железнички проект се однесува на подобрувања на линијата Александрополис-Орменио со буџет од 700 милиони евра, каде изборот на изведувачот треба да биде завршен во 2025 година и кој исто така е одобрен за финансирање на ЦЕФ. Неговото завршување ќе ги подобри граничните врски со Турција и Бугарија и ќе го зајакне патничкиот и карго транспортот до Источна Европа, поврзувајќи ги пристаништата во северна Грција со пристаништата на Дунав и Бургас во Црното Море.
Покрај прекуграничните и регионалните железнички врски, ЕРГОСЕ, исто така, ја забрзува изградбата на железничката мрежа на Западниот приградски дел на Солун и железничката врска со 6-тото пристаниште на Солунското пристаниште. Ова има буџет од 53,4 милиони евра и исто така добива средства за транспорт од Заедницата.
Освен овие нови проширувања, ЕРГОСЕ врши низа работи низ грчката железничка мрежа, кои се договорени за 438,5 милијарди евра и надградуваат повеќе од една третина од вкупната должина на железничката мрежа.
Тие вклучуваат надградба на линијата до Идомени што може да овозможи продолжување на меѓународните маршрути, кои се проценува дека ќе бидат завршени во 2026 година, нова централна станица во главниот град поврзана со системот на метро, преземање на железничката линија Сеполија под земја, и продолжување на железничка врска до Патра, со возови кои се очекува да стигнат до Рио, Патра во 2026 година.