СИТЕ ПРИЧИНИ ЗА КРИЗАТА ВО АВТОМОБИЛСКАТА ИНДУСТРИЈА: Лоши вести доаѓаат од секаде
Лавина од отпуштања во автомобилската индустрија во Германија и Европа. Илјадници работници беа отпуштени во претходните месеци, а причините за проблемот се уште се бараат. Се поставува прашањето што ја предизвика кризата во таа индустрија, дали таа стопанска гранка ја „удри струја“, ја тресе конкуренцијата или проблемите се од уште подлабок карактер.
Разнишан е столбот на германската економија. Автомобилската индустрија, судејќи по отпуштањата на илјадници работници, кратењето на платите, затворањето на погоните, не може да го поднесе товарот што го носи во последните години.
Поранешниот вработен во Фолксваген, Кристијан Коизол од Волфсбург, вели дека се чувствува погоден од случувањата.
“И да, јас сум многу погоден од ова. Исто така, загрижен сум за иднината на градот, иднината на регионот и другите погодени области, вклучително и колегите. Што е со нашите деца? Каде ќе работат во иднина? Тоа е многу вознемирувачки“, рече тој.
Технолошката револуција, односно преминот кон електрични возила, како и прескапите цени на енергијата, работната сила и логистиката во Германија се симптоми кои водат до сериозна криза, вели дописникот на РТС од таа земја, Ненад Радичевиќ.
„Сега она што го гледаме е доаѓањето на таа криза, за која дури и во самиот Фолксваген, на интерни состаноци, менаџерите зборуваа минатото лето. Сега таа доаѓа само до медиумите, а последиците од сето тоа се секако удари. бидејќи раководството најави можност за затворање на три фабрики во Германија за прв пат од нејзиното основање“, рече Радичевиќ.
Работниците во девет фабрики на Фолксваген ширум Германија ги продолжија штрајковите, а претставниците на синдикатот предупредија дека демонстрациите ќе ескалираат во 2025 година доколку раководството не ги исполни барањата на работниците.
Глобални престројувања
За сегашната ситуација сите прстот го вперуваат кон Далечниот Исток. Многумина проблемот го гледаат во кинеската конкуренција. Возилата од таа земја, пред се електричните, ги преплавија светските пазари со поевтини модели.
За да ги заштити своите, Европската унија ги удвои тарифите кои се искачуваат до 36 отсто.
Тоа се уште не е доволно за да се реши проблемот на европската автомобилска индустрија.
Професорот на Економскиот факултет, Предраг Бијелиќ, вели дека не верува оти царините против Кина во овој случај се магичен лек за проблемите на европската автомобилска индустрија, наведувајќи дека Кина докажала дека има компаративна предност во производството. на електрични возила.
„Мислам дека поголемиот проблем во Европа е што преминот од мотори со внатрешно согорување кон електрични возила не помина толку брзо. Сега гледаме најави од некои европски производители на возила дека дури и ќе се откажат од производството, дека ќе се преориентираат на некои други Мислам дека Кина не е единствениот проблем овде, Америка исто така донесе закон за поддршка на своите производители“, изјави професорот Бијелиќ.
Тој вели дека дури е регистрирано дека некои европски производители имаат намера да го префрлат производството во Америка.
„Постојат глобални престројувања, бидејќи постои одредена желба, главно во Америка, и мислам дека сега со Трамп ќе биде уште подетално, автомобилската индустрија повторно да се распредели во Америка, да се врати од тие далечни, далечни места каде што беше извршено производство“, рече професорот.
Се поставува прашањето дали е некаква нелојална конкуренција ако кинеската држава ги субвенционира своите производители кои потоа се ценовно конкурентни во целиот свет и што и останува на Европа ако Америка се обидува да го стори истото.
„Мислам дека тоа е големо глобално преуредување кое не е поврзано само со автомобилската индустрија, туку генерално со трговските односи на САД, Кина и Европа. Гледаме дека дури и односот меѓу Европа и САД е малку полн со триење , истото со воведувањето на тарифите и ограничувањата А всушност, автомобилската индустрија е типичен пример за тие индустрии, кои денес работат по тие глобални синџири на вредност всушност фазите на производство се преместуваат на различни локации“, рече спгпвпрникот на Еуроњуз Србија.
Тој додава дека се поставува прашањето дали со затегнување и затворање овие синџири сега ќе се регионализираат, дека ќе престанат да бидат глобални.
„И тогаш тоа го поставува прашањето за локацијата на тие синџири и понатамошното производство. Мислам дека сега сме на значаен пресврт. Прво, дали ќе се произведуваат електрични возила или овие стандардни и на кој начин и како ќе се организира производството “, вели професорот..
Смета дека треба да се направи некаков глобален договор, бидејќи преголемото заострување ги боли сите.
Проблеми и за другите гиганти
Stellantis привремено го прекина производството во една од своите фабрики каде што ги произведува електричните Fiat 500 и два модели Maserati, а првиот менаџер на компанијата поднесе оставка.
Лоши вести доаѓаат и од Nissan, кој има проблем со одржување на производството.
„Тие отпуштија значителен број работници, се обидуваат да се справат на ист начин како и Fiat, односно како Stellantis, кој најави затворање на некои погони во Велика Британија. Тие едноставно бараат начин да го поевтинат, тие се обидуваат да го намалат платите на работниците и се надевам дека ќе ги намалат платите и на нивното раководство, бидејќи тоа што Тавареш имаше 40 милиони евра годишно, ние пресметавме за колку илјади работници се работи и колку години треба да заработите ја таа плата“, изјави за Euronews Србија Петар Живковиќ од Здружението на автомобилски новинари на Србија.