
ПО ПОСКАПУВАЊАТА: Граѓаните и фирмите лани ги преплатиле услугите на „Катастарот“
Поскапените услуги на Агенцијата за катастар на недвижнини во текот на 2024 од граѓаните и другите субјекти од фелата и овозможиле во текот на ланската година да собере неверојатно високи 13,33 милиони евра од наплата.
По долги години „стабилни“ тарифници, агенцијата во изминатиот период на два пати ги зголемуваше цените на своите услуги. Тоа доведе до многу поголеми трошоци за граѓаните и фирмите во 2023, а уште повеќе во 2024.
Тоа е за повеќе од 3 милиони евра зголемена наплата во однос на една година претходно, кога за катастарските услуги од барателите биле извлечени 10,27 милиони евра, покажува извештајот за ланското работење на агенцијата.
Во однос на планираните приходи, биле собрани дури за 30 отсто повеќе средства од очекувањата од џебот на граѓаните и фирмите. Покрај тоа, Агенцијата за катастар на недвижнини добила и околу 3,25 милиони евра помош од државниот буџет.
Иако станува збор за непрофитен државен управен орган, на крајот од годината „Катастар“ направил добивка од чисти 4 милиони евра, ако се одземат трошоците за неговото работење.
На почетокот на 2024 кога следуваа повторно измени на Тарифникот за катастарски услуги, со што уписот на станот, земјиштето, заедничките простории, гаража, започна со посебно наплаќање, коинцидираше со дури 5,675 милиони евра приходи во првиот квартал од минатата година.
Потоа следувало „нормализирање“ на наплатата, а во октомври стапија во сила повторно намалени цени за голем дел од услугите, откако во Службен весник беа објавени измените и дополнувањата на тарифниците.
Претходно, на крајот на 2022 ценовниот бран го зафати и Катастарот, па за да се извади имотен лист требаше да се плаќа 250 денари, наместо дотогашните 180 денари. Се зголемија и цените за податоците од Геодетско катастарскиот информационен систем во просек за 25 до 30 проценти.
Според планот за работа, 75 отсто од буџетот на „Катастар“ оди за исплата на плати за вработените, а останатиот дел е за стоки и услуги. Агенцијата секогаш кога одеше со поскапување, тоа го оправдуваше со „зголемени трошоци на работење“.
А.К.