
ОПТИЧКИ ГИГАНТ ИЗГРАДИ ИМПЕРИЈА: Овие очила станаа статусен симбол, еве како се успева
Италијанскиот претприемач Леонардо Дел Векио (87), кој го започна својот бизнис во мала работилница во долината на Доломит, ја заврши својата кариера како неприкосновен светски лидер во производството на очила.
Реј Бан
Израснат во сиропиталиште во Милано, Дел Векио го напушти северниот град за да отвори продавница во градот Агордо, на Алпите северно од Венеција, почнувајќи како мал снабдувач на делови за рамки за локалните производители на очила.
Со Дел Векио како претседател, колосот за очила што на крајот ќе стане Essilor Lukottica претрпе серија често дрски аквизиции за да стане светски лидер во индустријата. Познати брендови како Реј Бан и Оукли беа меѓу многуте цели што Дел Векио ги фати на својот пат кон врвот.
Нето вредноста на Дел Векио беше 25,7 милијарди долари на 1 јуни, според индексот на милијардери на Блумберг.
Тајкунот имаше контролен удел од 32 отсто во Essilor Lukotika, која беше формирана со спојувањето на неговата Lukotika SpA во 2018 година со францускиот производител на контактни леќи Essilor.
Компанијата, која произведува рамки за модни куќи како што се Армани и Прада, покрај тоа што поседува брендови како што е Реј Бан, има повеќе од 180.000 вработени, операции што се протегаат низ целиот свет и има основа во секторите на луксуз и медицинска технологија.
Essilor Lukotika е и најголемиот светски продавач на очила и најголемиот производител на корективни леќи.
Градење на империја
Срамежлив и таинствен по природа, Дел Векио со децении внимателно го избегнуваше медиумското внимание.
– Отсекогаш се трудев да бидам најдобар во сè што правам – тоа е тоа – изјави Дел Векио.
Покрај контролниот удел во Есилор Лукотика, неговиот холдинг Делфин имаше интереси и во италијански финансиски компании како Медиобанка СпА, Асикуразиони Генерали СпА и УниКредит СпА.
За жал, тој пораснал во сиропиталиште бидејќи мајка му не можела да се грижи за него. Полно со илузии и соништа, седумгодишното дете фантазирало за подобар живот. Почнал да работи како чирак во производство на алатки и бои во Милано кога имал 14 години.
Дел Векио се преселил во Агордо во 1960-тите и започнал мал бизнис за правење рамки за очила дизајнирани од други. Тој ја основа Луксотика во 1961 година со десетина работници на земјиште што го доби од градот во обид да ја стимулира локалната економија.
Луксотика почна да произведува свои дизајни кон крајот на 1960-тите, а во 1980-тите Дел Векио почна да купува компании во САД. Во 1999 година, тој го купи Ray-Ban за 640 милиони долари.
Во раните денови од неговата кариера, Дел Векио рече дека „работата ја става пред сè друго“, посветувајќи малку време на своите деца.
– Фабриката стана мое вистинско семејство – рече тој, додавајќи дека надокнадил дел од изгубеното време во последните години, поминувајќи го времето со своето семејство во Милано или во нивните домови на францускиот Азурен брег и на островот Антигва.
Крајната цел на Дел Векио беше да ја турне Есилор Лукотика во ексклузивниот клуб на компании вреден повеќе од 100 милијарди евра (107 милијарди долари).
Тој беше најголемиот акционер на Медиобанка со удел од нешто помалку од 20 отсто и еден од главните инвеститори во Џенерали, најголемиот италијански осигурител. Дел Векио беше клучен дел од групата инвеститори кои неуспешно се обидоа да го соборат извршниот директор на Generali Филипо Донет во првата половина на 2022 година.
Историја на брендот Ray Ban
Основана во Рочестер, Њујорк, во 1937 година, Ray-Ban беше создадена од американската компанија Bausch & Lomb, која беше прва во САД што произведува оптичко стакло.
За време на Првата светска војна, побарувачката за оптички инструменти се зголеми, а компанијата почна да ги диверзифицира своите производи користејќи го знаењето што нејзините основачи го стекнаа преку нивното истражување за оптика за војската.
Откако веќе создаде специјални леќи дизајнирани да го ограничат сјајот што го доживуваат пилотите во воената авијација, компанијата почна да прави слични очила за употреба од пошироката јавност.
Во 1937 година, на пазарот беа претставени метални очила за сонце во авијатичарски стил, подоцна преименувани во Ray-Ban Aviator.
Подемот на популарноста на брендот беше благодарение на малата помош од Холивуд, каде класичниот Реј Банс често ги красеше познатите филмови од тоа време како што се Појадок кај Тифани и Бунтовник без причина.
Брендот стана амблем на Холивуд, поп-културата и одраз на американскиот дух и продолжи да игра улога во издигнувањето на неостварливата свежина на познатите ликови.
По краткиот пад во 1970-тите, Реј-Бан повторно стана популарен во 1980-тите благодарение на Том Круз кој ги носеше очилата во филмот Top Gun.
Очилата за сонце се рачно изработени во Италија и се со исклучителен квалитет благодарение на материјалите со врвен квалитет што се користат во нивното производство. И покрај тоа што потекнува од САД, Bauch & Lomb го продаде Ray-Ban на италијанската група за очила Лукотика, најголемата компанија во индустријата за очила која произведува други врвни брендови како што се Oakley и Oliver Peoples.
Инспирација за името
Инспирацијата за името Реј Бан е прилично јасна. Како што брендот почна да развива очила за пилоти кои сакаа да го намалат отсјајот без заматување на видот додека летаат, името на брендот беше изведено од неговата способност да ги блокира светлосните зраци, па оттука и името.
Херојот на американскиот стил и дизајн што го направи Ray-Ban, Pilot style, останува еден од најпродаваните брендови. Имаше карактеристични зелени G15 леќи дизајнирани да го намалуваат отсјајот без да го попречуваат видот на пилотот, но сепак, тие не беа поларизирани леќи.
Голем дел од заштитата потекнува од обликот на солза и конвексната леќа на Aviator, кои обезбедуваат максимално покривање на очите, притоа спречувајќи ја светлината да го погоди окото на пилотот од кој било агол. Објективот G15 се сметаше за анти-отсјај, а не за поларизиран, бидејќи поларизираните леќи целосно го блокираат рефлексијата, што е небезбедно за летање бидејќи нема да го видите сјајот на друг авион во воздухот.
По војната и широката достапност на очилата за сонце Aviator до пошироката јавност, тие брзо беа прифатени како моден предмет кој беше и стилски и функционален. Познатиот стил на авијатичарот беше победнички амблем кој ја освои светската титула додека беше гламурозен додаток кога воениот стил беше на врвот на модата во 50-тите и 60-тите години.
И покрај нивната огромна популарност во модата и Холивуд со децении, овој модел на очила никогаш не излезе од мода. Нивниот класичен изглед и облик кој изгледа одлично на речиси сите виделе безброј верзии на познатата форма од други дизајнери и мали етикети за очила за сонце, што докажува дека обликот на Aviator е навистина безвременски.
Ray-Ban е синоним за легендарни очила за сонце кои не само што ги штитат очите од сонцето, туку и му даваат на носителот елегантен и софистициран изглед. Историјата на овој бренд е исполнета со интересни факти и значајни настани кои го направија познат низ целиот свет.
Класичниот филм од 1980 година „Браќата Блуз“ одигра клучна улога во зголемувањето на популарноста на брендот Реј Бан. Ѕвездите на филмот, Ден Ајкројд и Џон Белуши, ги носеа иконите модели, што доведе до огромно зголемување на побарувачката за овие очила за сонце.
Исто така, освен филмот, очилата за сонце станаа симбол и на музичкиот стил и на бунтот. Бендовите како U2, The Beatles и Oasis ги носеа за време на нивните концерти и настапи. Овие очила за сонце станаа составен дел од рок и поп светот.
Денес, Ray-Ban е еден од најпознатите брендови за очила за сонце на глобално ниво. Тој нуди широк спектар на модели кои се популарни меѓу луѓето од сите возрасни групи. Брендот стана симбол на квалитет, стил и заштита на очите.
Ray-Ban не е само производител на очила за сонце, туку и култен бренд кој стана составен дел од модата и културата.
Неговата историја е исполнета со интересни моменти и значајни настани кои го направија легенда. Очилата за сонце не се само заштита од сонце, тие се и модни икони кои никогаш нема да излезат од мода.
Фото: Официјална фејсбук страна на Рејбан