
ОД ДЕНЕСКА ВАЖАТ СТРОГИТЕ ПРАВИЛА ЗА ТРОТИНЕТИТЕ – Почна примената на законот во Србија, еве колкави се казните
Од денеска стапува на сила новиот Закон за сообраќај за возачите, кој ги опфаќа и возачите на тротинети. Проценката е дека во земјата има околу 250.000 електрични скутери во Србија, за кои сега се во примена построги правила и казни кои се движат до 120.000 динари (60 илјади денари).
Медиумите пишуваат дека сликата на луѓе на скутери кои минуваат низ делот наменет за пешаци ќе биде минато, а старосната граница за користење на ова превозно средство е 14 години. Законската регулатива за возење електрични скутери може да го зголеми нивниот број и да донесе многу компании за изнајмување на овие возила на нашиот пазар. Секој што не го почитува Законот ќе биде погоден по џеб, а предвидени се дури и затворски казни.
Електричните тротинети ќе можат да се возат по велосипедски патеки, а таму каде што нема, на коловоз широк до еден метар, како што предвидува новиот Закон за сообраќај.
Доколку ограничувањето на брзината е поголемо од 50 километри на час, скутерите нема да можат да се возат на тоа место.
Една од новитетите е што секогаш кога се користи тротоарот мора да се носи флуоресцентен или светлорефлективен елек.
Задолжителна е заштитна опрема, поточно велосипедска кацига.
Дамир Окановиќ од Комитетот за безбедност во сообраќајот во изјава за Нова.рс вели дека Законот предвидува скутери да не се возат на пешачки патеки и во пешачки зони.
„Мислам дека тоа е добро решение. Истовремено, тоа е во согласност со препораката на Европскиот комитет за транспорт. Тие дадоа препорака до сите земји-членки на ЕУ да не дозволуваат движење на електрични скутери во пешачките зони“, вели Окановиќ.
Кога станува збор за старосната граница, таа е две години повисока отколку за возење велосипед. Можете да возите велосипед со најмалку 12, а електричен скутер со најмалку 14.
Според нашиот соговорник, возењето на овие скутери во Белград било целосно нерегулирано.
„Имаше голем број негативни коментари за возачите на скутери, особено за движење по тротоарите. „Пешаците се чувствуваа многу загрозени, на удар на пешаците“, вели Окановиќ.
Окановиќ вели дека законската регулатива за возење на електрични скутери многу веројатно ќе ги донесе компаниите кои ги изнајмуваат во нашата земја, што е практика низ Европа.
„Многу брзо можеме да очекуваме пристигнување на компании за изнајмување скутери. Никој не сакаше да излезе на пазарот без регулирана законска рамка. Се очекува нивно пристигнување во поголемите градови на Србија, како и значителен број нови скутери на нашите улици“, вели Окановиќ.
Говорејќи за организацијата на тој сегмент во европските земји, тој го наведува и примерот дека во некои градови е забрането да се ренитрира по 22 часот поради можна злоупотреба на алкохол.
За возење електричен скутер на автопат и автопат и за превоз на друго лице, глобите се од 100.000 до 120.000 динари или затвор до 30 дена.
Казната за возење на непрописна површина е 10.000 динари. Истата казна важи и за возење без светла или без рефлектирачки елек.
За посериозни прекршоци предвидено е дури и одземање на возилото/скутерот.
Возач кој вози по тротоар може да го запре секој полицаец, не само припадници на Сообраќајната полиција.
За нанесување полесни телесни повреди со скутер возачите може да одговараат од 30 дена или повеќе, за нанесување тешки телесни повреди затвор од две до осум години, а за нанесување смртоносни повреди од две до 12 години затвор.