
НАЈМОЌНИТЕ БРЕНДОВИ ВО СВЕТОТ ЗА 2023, ВРЕДАТ СТОТИЦИ МИЛИЈАРДИ ДОЛАРИ: Доминација на амиериканските компании
Американските компании доминираат на глобалната топ 20
листа, која вклучува само две компании од една европска земја.
Амазон е крунисан за најголем бренд во светот во 2023
година, со проценета вредност од 299,28 милијарди долари (273,49 милијарди
евра) и покрај падот од 51 милијарда долари во текот на минатата година.
Во студијата објавена од агенцијата за финансиска анализа
TradingPedia, гигантот за е-трговија се искачи на рангирањето и ја прескокна
најдобрата минатогодишна компанија Apple, која загуби 16% од својата вредност
(297,51 милијарди долари).
Google се најде на третото место, зголемувајќи ја својата
вредност за речиси 18 милијарди долари од минатата година и достигна 231,38
милијарди долари.
САД се убедливо најзастапената земја во топ 20 на
рангирањето. Најголема неамериканска компанија е јужнокорејската технолошка
компанија Samsung, која е на шестото место со 99,66 милијарди долари.
Европа има само
две места во првите 20, и двете благодарение на Германија: вредноста на Дојче
Телеком од 62,93 милијарди долари ја става на 11-то место, додека компанијата
за луксузни возила Мерцедес-Бенц е на 16-то место со 58,8 милијарди долари.
Сепак, и покрај ограничениот број на топ 20, европските
земји и компании се многу застапени во пошироката студија на TradingPedia.
Само 30 од 195 земји имаат брендови на глобалната топ 500
листа, а речиси половина од нив (14) се европски.
Германија има седум брендови во топ 100, потоа Јапонија со
шест, Јужна Кореја со четири и Велика Британија со три.
Кои се најголемите
индустрии?
Кога се гледаат индустриите како целина, банкарството
доминира кога се зема предвид бројот на брендови во секој сектор. Според
TradingPedia: околу 14,2% од сите брендови во првите 500 се компании за
банкарски и финансиски услуги, додека 10% се во малопродажба.
Меѓутоа, кога се гледа вкупната вредност, технологијата и
малопродажбата излегуваат на врвот, при што технолошките брендови претставуваат
околу 13,4% од вкупната вредност на првите 500 компании и малопродажните
брендови 13,2%.
Не секоја земја има капацитет да создаде голем бренд, а
поголемите економии имаат тенденција да имаат предност во овој поглед.
Сепак, глобално признатите брендови можат да се појават од
различни делови на светот, а во некои случаи, помалите економии успеваат да
создадат познати брендови. Тоа се, на пример, финската Нокиа и мексиканското
пиво Корона.
фото: YURI KOCHETKOV