
МЕРЦЕДЕС СЕ СООЧУВА СО СЕРИОЗНИ ПРОБЛЕМИ – на негова адреса пристигнаа дури 300.000 тужби
Мерцедес се соочува со повеќе од 300.000 тужби пред Високиот суд во Лондон од сопственици на дизел возила кои наводно биле опремени со „соминителни уреди“ за да ги измамат тестовите за емисиите на штетни гасови.
Се вели дека германскиот производител на автомобили ги довел во заблуда клиентите за усогласеноста на одредени дизел возила со стандардите за емисии на азот оксид (NOx).
Мерцедес-Бенц негира дека во неговите возила биле инсталирани какви било уреди за пораз, кои можат да ги променат нивоата на емисиите на возилата.
Портпаролот на компанијата во изјавата рече: „Веруваме дека тврдењата се без основа и енергично ќе се браниме од нив“.
Масовната тужба уследи по скандалот „дизелгејт“ што го зафати Фолксваген откако призна дека ги измамил американските тестови на дизел мотори, што го чинеше производителот на автомобили повеќе од 32 милијарди евра (34 милијарди американски долари) во реконструкција на возилата, казни и правни трошоци досега.
Речиси 300.000 барања се поднесени против Mercedes-Benz во Лондон, а уште околу 35.000 се во фаза на подготовка, изјавија адвокатите на прелиминарното сослушување во четвртокот.
Mercedes-Benz и барателите се согласија дека побарувањата треба да се управуваат заедно.
Оливер Кембел, кој ги застапува тужителите, во судските документи рече дека одредени возила на Мерцедес содржат технологија дизајнирана да ги намали емисиите на NOx, но таа работи правилно само на одредени температури.
Тој рече дека тоа значи дека возилата произвеле „многу поголеми количини на NOx од дозволеното“ и дека Мерцедес нема одржлива одбрана на тужбата.
Сепак, адвокатите што ја застапуваат компанијата негираа дека возила содржат „сомнителни уреди“, велејќи дека нема намалување на ефикасноста на нивните системи за контрола на емисиите.
Хелен Дејвис во писмени аргументи рече дека тужбата во голема мера се потпира на одделни судски спорови во Британија покренати против Фолксваген, по кои компаниајта минатата година се согласи да плати 193 милиони фунти (235 милиони долари) за да подмири 91.000 побарувања без никакво признавање на одговорност.
Но, додаде таа, имаше „суштински разлики“ во случајот против Мерцедес, бидејќи неговите возила не користеа никаков софтвер што препознава кога се тестира за емисии.