
„КРОАЦИЈА ЕРЛАЈНС“ ГО ДОБИВА СВОЈОТ ПРВ АВИОН ЕРБАС А220-100 ВО ОКТОМВРИ: Авио компанијата ќе има 15 нови авиони до 2027 година.
„Кроација ерлајнс“,
предводена од Јасмин Бајиќ, планира да има вкупно два авиони А220-100 во
својата флота до 2027 година.
Преодниот период за замена на флотата на авиони е многу
предизвикувачки.
„Кроација ерлајнс“ треба да го прими својот прв авион „Ербас
А220-100“ со 127 седишта во октомври. Додека превозникот продолжува со
транзицијата кон флота составена исклучиво од А220, млазниот авион ќе стане
најмалиот авион во флотата, во која ќе доминира малку поголемиот А220-300.
Почнувајќи од 26 октомври, авиокомпанијата планира да го
управува авионот исклучиво помеѓу Загреб и Брисел. Ќе го замени
турбопропелерскиот авион „Даш 8“ со 76 седишта што првенствено се користеше на
таа рута минатата зимска сезона. Во овој момент, помеѓу крајот на октомври 2025
година и крајот на март 2026 година, авионот нема да се користи на други рути,
но ова може да се промени во оваа рана фаза, објави „Екс-Ју Авиејшн Њуз“.
Повеќе сценарија
Од почетокот на летната сезона во 2026 година, на крајот на
март следната година, авиокомпанијата постепено ќе го воведува авионот A220-100
на одреден број други рути. Од април, авионите ќе имаат најмногу ротации на линијата
Загреб – Сплит – Рим, по што следуваат Загреб – Брисел.
Други рути на кои ќе лета овој тип авиони во текот на тој
месец вклучуваат летови од хрватската престолнина до Дубровник (пет лета),
Скопјe (три лета), Минхен и Франкфурт (по еден лет), како и помеѓу Дубровник и
Атина (еден лет). Во јуни, Цирих ќе биде додаден на листата на дестинации, а
авионот ќе се користи помеѓу Сплит и тој швајцарски град. „Кроација ерлајнс“
планира да има вкупно два авиони А220-100 во својата флота до 2027 година.
„Кроација ерлајнс“ ќе
има 15 нови авиони до 2027 година.
„Врз основа на моменталната состојба со испораката, следните
два авиони A220[-300] треба да бидат испорачани до крајот на јуни, а
преостанатите два авиони се очекуваат до крајот на оваа година. Преодниот
период за замена на флотата е многу предизвикувачки. Нашиот план за замена на
флотата вклучува флексибилност за пензионирање на постојните авиони во повеќе
сценарија. Истиот пристап важи и за планирањето на обуката на пилоти“, се вели
во соопштението на превозникот.
„Кроација ерлајнс“ веќе повлече два „Даш 8“ од својата флота
оваа година, а еден „А320“ ќе биде отстранет од флотата до крајот на 2025
година. Авиокомпанијата регистрираше оперативна загуба од 15,4 милиони евра во
првиот квартал, што, заедно со нето резултатот од финансирањето, дава нето
загуба од 15,9 милиони евра, што е за 50 проценти повеќе во однос на истиот
период минатата година. Факторот на оптоварување на патниците (PLF) во
меѓународниот редовен сообраќај, со два проценти поголем понуден капацитет, е
59,9 проценти (+0,1 процентен поен).
Во домашниот редовен сообраќај, бројот на превезени патници
забележа раст од три проценти (+2633 патници). Факторот на оптоварување на
патниците (PLF) во домашниот редовен сообраќај во првиот квартал изнесуваше
63,5 проценти (+1,6 процентни поени). 947 патници беа превезени во чартер
сообраќајот, што е за 30 проценти помалку од истиот период во 2024 година, при
што чартер сообраќајот сочинуваше нешто помалку од еден процент од вкупниот
сообраќај.
„Работењето на Кроација ерлајнс во првиот квартал од 2025
година беше обележано со продолжување на инвестицискиот циклус на замена на
флотата на авиони, со изразени оперативни и финансиски предизвици
карактеристични за транзицискиот период. Земајќи го предвид искуството стекнато
во текот на првата година од спроведувањето на транзицијата, Компанијата
планираше негативен финансиски резултат за наведениот период“, се вели во
коментарот на Управниот одбор на компанијата.
Трошоците за
амортизација растат.
Вкупните оперативни приходи се намалени за три проценти во
споредба со првиот квартал од 2024 година. Најголемиот дел од вкупните
оперативни приходи се однесува на приходите од патнички превоз, приходите од
товарен превоз учествуваат со еден процент, додека учеството на другите приходи
изнесува 19 проценти.
Покрај зголемувањето на вкупното ниво на трошоци во споредба
со првиот квартал од 2024 година, забележителна е и промена во структурата на
трошоците. Трошоците за амортизација се зголемуваат првенствено поради
вклучувањето на амортизацијата на изнајмените средства поврзани со првите два
авиони од новата флота, за пет процентни поени, додека трошоците за летови се
намалени за четири процентни поени.