КРИЗА ЈА ТРЕСЕ ЕВРОПСКАТА АВТОМОБИЛСКА ИНДУСТРИЈА: Уште еден производител најави отпуштање на околу 4.000 работници
Европската автомобилска индустрија влегува во уште подлабока криза. По веста дека германскиот автомобилски гигант Фолксваген ќе отпушти речиси една третина од своите вработени и ќе затвори најмалку три од 10-те фабрики во Германија, пристигнуваат нови лоши вести.
Во ЕУ и Велика Британија, речиси 4.000 луѓе вработени во Форд Моторс ќе останат без работа до 2027 година. Најголемиот број од нив, 2.900 во Германија.
„Ќе видите дека глобалната автомобилска индустрија е во криза и поминува низ фаза на големо нарушување. Во моментов е најинтензивна во Европа. Имаме силна конкуренција, регулатива и многу економски пречки. Откако размислувавме како да ја заштитиме иднината на нашата компанија, дојдовме до заклучок дека е неопходно да се преструктуира компанијата, па решивме да го намалиме бројот на вработени во Европа за 4.000 до 2027 година“, вели Лиза Бранкин од Форд Моторс.
Посочија дека најголем дел од отпуштањата кои ќе ја зафатат Германија ќе бидат спроведени во консултација со претставниците на вработените. 800 работници ќе останат без работа во Велика Британија, а останатите 300 во фабрики низ Европа.
„Ситуацијата е сериозна, бидејќи пазарните услови се менуваат. Како што преминавме кон електрични возила, конкуренцијата стана поагресивна, а побарувачката на клиентите за електрични возила не беше како што се предвидуваше. Така, околината е многу поконкурентна отколку што мислевме дека може да биде, и мора да размислуваме за иднината“, вели Бранкин.
Понудата на бројни кинески производители на автомобили, кои во најголем дел се субвенционирани од државни пари, е една од причините за кризата во европската автомобилска индустрија. Европските производители, исто така, мора да продадат доволно електрични возила за да ги исполнат новите долни граници за просечна емисија на јаглерод диоксид за 2025 година. На крајот, продажбата на електрични возила е забавена, бидејќи потрошувачите се воздржани од трошење поради инфлацијата и затоа што Германија се откажа од владините стимулации за купување електрични возила.