
КОЛКУ ВРЕМЕ КОЈ ТРЕБА ДА РАБОТИ ВО ЕВРОПА ЗА ДА КУПИ ПОЛОВЕН АВТОМОБИЛ – на Србите им требаат 15 месеци, а на Финците нецели три
Автомобилот е прилично голема инвестиција, па возачите често размислуваат колку пари се спремни да потрошат. Истражувањето на компанијата за податоци за автомобили carVertical покажува колку долго Европејците, вклучително и Србите, треба да штедат за користен автомобил, во зависност од просечната плата во секоја земја.
Истражувањата покажаа дека способноста за купување автомобил значително се разликува од земја до земја.
Србите издвојуваат над 14 месечни плати за користен автомобил
Анализата на пазарот на половни автомобили во 23 европски земји покажува дека се потребни речиси 10 месеци работа за да се купи просечен половен автомобил. Купувањето ваков автомобил може да биде голем предизвик за многу возачи.
Од 23 земји вклучени во истражувањето, Србија е на 3-то место според времето потребно за купување половен автомобил (14,7 месеци работа). На португалските возачи им треба најмногу време да заработат пари за просечно користен автомобил – дури 22,4 месеци, додека на Романците 15,4 месеци. Финците можат да заработат автомобил за само 2,7 месеци работа, додека на Германците би им требале шест месеци, а на Швајцарците 6,1 месец.
Во земјите околу Србија, луѓето работат помалку за автомобил: Унгарците – 11,2 месеци, Хрватите – 11,7 месеци. Всушност, тоа може да потрае неколку пати подолго, бидејќи е малку веројатно дека некој може да одвои се што заработува секој месец, дури и во повеќечлени домаќинства.
Финансиските експерти обично советуваат дека не е паметно да потрошите повеќе од половина од годишната плата на автомобил. Сепак, во повеќето земји од истражувањето, купувачите на автомобили не го следат ова правило, туку се одлучуваат за поскапи модели.
Достапноста на автомобилите многу варира од земја до земја
Просечната плата во Србија е 679 евра, а според податоците на веб-страницата Used Cars, Србите трошат просечно 9.981 евро за користен автомобил.
Сепак, изборот на возило е многу индивидуален, а цените на половните автомобили може значително да се разликуваат од клиент до клиент. На пример, Volkswagen Golf и Audi A4 уживаат голема популарност меѓу возачите во земјата.
Голфот се продава во просек за 13.500 евра, што значи дека треба да се работи речиси 20 месеци за да се соберат парите за него. Од друга страна, за А4 треба да се издвојат околу 23.000 евра, што е приближно 33,9 просечни плати.
Швајцарија е на врвот на листата со просечна цена на половен автомобил од речиси 39.000 евра. Сепак, просечната плата во Швајцарија е највисока меѓу сите анкетирани земји и изнесува 6.377 евра.
Веднаш зад нив се Австријците, кои во просек трошат по 28.500 евра за автомобил, а Португалците нешто помалку – 24.200 евра. Иако буџетите за автомобили во Австрија и Португалија не се разликуваат многу, платите се сосема друга приказна: 2.600 евра во Австрија и помалку од 1.100 евра во Португалија.
Најмалку пари за автомобил се трошат во Украина (речиси 5.000 евра), Летонија – 7.500 евра и Финска – 8.000 евра. Овие земји значително се разликуваат по куповната моќ: додека просечната плата во Украина е 394 евра, во Латвија е 1.100 евра, а во Финска над 2.900 евра.
Иако некои возачи сметаат дека исплатата на неколкумесечна плата за користен автомобил е преголем трошок, важно е да се напомене дека и користените возила може да имаат дополнителни трошоци. Многу автомобили на пазарот имаат лажни километражи или скриени оштетувања.
Пазарот на половни автомобили покажува знаци на стабилизација
Како што истакнува Матас Бузелис, експерт за автомобили од carVertical, продажбата на половни автомобили закрепна и пазарот сега е во подобра состојба од минатата година. Растот на продажбата на нови автомобили доведе до зголемување на понудата на половни автомобили кај еден претходен сопственик, давајќи им на купувачите повеќе опции.
– Сведоци сме на стабилизирање на пазарот на половни автомобили на целиот континент. Цените на половните автомобили континуирано бележат благ пад, а понудата одговара на побарувачката за овие возила. Конечно исчезнаа причините поради кои продажбата на автомобили престана – луѓето веќе не треба да чекаат со години за да ги сменат автомобилите – објаснува Матас Бузелис од carVertical.
БизнисКурир.рс