
Кобни 16 минути за грчкиот воз на смртта: Шефот на станицата можел да види дека ќе дојде до судир?
Откако патнички и товарен воз се судрија во Грција, при што загинаа повеќе од 50 луѓе, властите се обидуваат да откријат што точно тргнало наопаку, и зошто управникот на станицата го пренасочил патничкиот воз на пруга каде што товарниот воз се движел во спротивна насока.
Се верува дека шефот на железничката станица во Лариса очигледно не ја забележал неговата грешка, но доказите покажуваат дека имал време да реагира и да ја спречи трагедијата.
Шефот на станицата, Василис Самарас, сигурно имал јасна слика каде се движат двата воза цели 15 минути пред него, на конзолата за контрола на сообраќајот, каде што има светлосни индикатори. Сепак, Самарас од непозната причина не ја забележал и навреме не ја исправил оваа грешка.
Како што пишуваат многу грчки медиуми за кобната низа од погрешни постапки на управителот на станицата, се чини дека во вторник, на 28 февруари, нешто пред полноќ, сите вклучени во управувањето со железничкиот сообраќај во областа Лариса-Темпон биле известени дека товарниот воз заминува за Атина.
Врз основа на извештајот, шефот на станицата во Неи Пори преку радио врска ги информирал своите колеги дека во 23:05 часот товарниот воз 63503 тргнал од Неи Пори во правец на Атина. Само една минута претходно, патничкиот воз IC 62 поминал покрај станицата во Лариса. Во следните 15 минути или повеќе, двата воза се движеа по истата пруга во спротивни насоки, а никој не забележал дека тоа се случува!
Шефот на станицата во Лариса од непозната причина не реагирал, а бил убеден дека ИЦ 62 нормално се движи во правец на Солун. Во првите пет минути откако возот ја напушти својата станица, Самарас имал визуелни индикатори на конзолата и видел каде се движи патничкиот воз. Потоа светлосниот индикатор се исклучува, но пет минути биле повеќе од доволни за да се забележи дека има аномалија во движењето на возовите.
Според протоколот, шефовите на станиците се обврзани да одржуваат меѓусебна комуникација, таканаречена „книга на телеграми“. Покрај ова, има и меморија за контрола на сообраќајот и снимање на аудио комуникација.
„Постои телефон, интерен, со кој стационарецот во Неи Пори го информира својот колега во Лариса што се случува на патеката. Мајсторот во Лариса е должен да го запамети бројот на телеграмата. Се чини дека мајсторот во Лариса не забележал дека возот тргнал на погрешна пруга“, изјави директорот на компанијата „ОСЕ железнице“, Томас Хамамис.
Според сознанијата на ЕРТ, информацијата на шефот на станицата Неи Пори за возот ја слушнале сите кои имале отворени радиоврски. Сепак, не е јасно дали управителот на станицата во Лариса го следел протоколот за комуникација.
„Штом возот IC 62 ја напушти станицата во Лариса, управникот на станицата беше должен телефонски да го извести својот колега во Неи Пори дека возот ја напуштил станицата и се движел по пругата кон него. Не знам што се случило меѓу две од нив“, рече тој.Хамамис.
Но, за шефот на станицата во Лариса, кој останува во притвор, полицијата по кривичната пријава го отстранила рекордерот од безбедносните камери на железничката станица во Лариса. Над господарот на станицата, камера ги сними сите движења тој ден.
Исто така, втората камера, која се наоѓа на 10 до 15 метри од влезот во канцеларијата на станицата, покажува кој сите влегле во „возот на смртта“ кобната вечер на 28 февруари. Анализата на тие снимки треба да го открие точниот редослед на настаните кои доведоа до најголемата несреќа во историјата на Грција.