
Кина цели на масовно производство на цврсти батерии
Извор: China Daily
Институт за индустрија Гаогонг објави дека новиот производствен капацитет за батерии со цврста состојба надмина 142 гигават-часови од јануари до јули, со вкупна инвестиција од над 64,4 милијарди јуани (9 милијарди долари) во Кина.
Батеријата во цврста состојба користи цврст електролит за јонска спроводливост помеѓу нејзините електроди, за разлика од течните или гел полимерните електролити што се користат во традиционалните батерии.
Експертите рекоа дека батериите во цврста состојба нудат клучни предности во однос на сегашните мејнстрим течни батерии, вклучувајќи поголема безбедност и поголема густина на енергија, кои се усогласуваат со зголемените барања за безбедност и километражата од корисниците на електрични возила.
Неколку водечки домашни производители на батерии веќе ги објавија своите планови за производство на батерии во цврста состојба.
CATL неодамна соопшти дека ги зголемува инвестициите во цврсти батерии. Sunwoda во јуни рече дека нејзиниот оддел за цврсти батерии – кој е во развој од 2015 година – работи на првата генерација од 400 ват-часови по килограм и втората генерација на цврсти батерии од 500 Wh/kg. Во мај, Gotion High-Tech ја претстави својата нова батерија, која користи технологија на батерии во цврста состојба за да постигне густина на енергија на ќелијата од 350 Wh/kg – преку 40 проценти повисока од традиционалните течни тројни литиумски батерии. Други домашни фирми како CALB Group и EVE Energy, исто така, објавија планови за производи за батерии со цврста состојба.
Експертите велат дека големото масовно производство на батерии со цврста состојба останува недостапно на краток рок поради различни технички ограничувања. Високите трошоци, исто така, претставуваат значителна пречка за масовна индустријализација на батериите со цврста состојба.
Според истражувачки извештај од CITIC Securities, во моментов, вкупната цена на оксидните и сулфидните полуцврсти батерии е приближно 0,76 јуани/Wh и 0,86 јуани/Wh, соодветно – значително повисока од онаа на течните литиум-јонски батерии. Идните намалувања на трошоците ќе бараат дополнителни инвестиции во истражувањето и зголемено производство.
Како што повеќе играчи влегуваат на пазарот на батерии со цврста состојба, конкуренцијата ќе го поттикне технолошкиот напредок и оптимизацијата на производствените процеси, забрзувајќи ја комерцијализацијата, велат експертите.
Индустријализацијата на батериите во цврста состојба сè уште се соочува со серија научни предизвици кои треба да се решат на различни нивоа, вклучувајќи клучни материјали и композитни електроди.
Чен Јун, академик во CAS, рече дека индустријализацијата на батериите во цврста состојба ќе ја револуционизира индустријата за електрични возила и ќе отвори нови пазари како што е електричната авијација, што ќе биде глобално значаен технолошки пробив.
Тимот на Чен разви нов примерок од батерии во цврста состојба со густина на енергија од 400 Wh/kg, надминувајќи ги литиум-јонските батерии од 300 Wh/kg кои моментално се на пазарот за 30 проценти.
„Во следните една до две години, имаме за цел да направиме напредок во истражувањето и развојот на батеријата со цврста состојба од 600 Wh/kg, овозможувајќи им на електричните возила да патуваат над 1.000 километри со едно полнење“, рече Чен.