Skip to content
Novina.mkNovina.mk
  • Следетене
  • ПОЧЕТНА
  • МАКЕДОНИЈА
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ЕКОНОМИЈА
  • СПОРТ
  • Video
  • МАГАЗИН
Nova.mk (2)
  • Последни
 КАКО FLIX BUS ГО СПАСИ 110-ГОДИШНИОТ АМЕРИКАНСКИОТ ПРЕВОЗНИК: Ја освоија Европа, па за само 172 милиони долари ја купија Greyhound Lines
Економија

КАКО FLIX BUS ГО СПАСИ 110-ГОДИШНИОТ АМЕРИКАНСКИОТ ПРЕВОЗНИК: Ја освоија Европа, па за само 172 милиони долари ја купија Greyhound Lines

12/01/2025

AA

Фликс ја спаси американската
автобуска компанија Greyhound Lines од работ на колапс. Може ли европски рецепт
да и помогне на оваа американска „икона“ со репутација на неуспешна компанија и
да ги промени работите?

Ако барате
критики за Greyhound на Tripadvisor, придавките што најверојатно ќе ги сретнете
во купот лоши критики се „катастрофални“, „НАЈЛОШИ“ и „неуспешни“. Критиките се
немилосрдни и опфаќаат сè, од груби возачи и непријатна миризба во автобусите
до доцнење и непретставување.

И покрај
страшната слика, дури 12 милиони патници ја користеле услугата на Greyhound
минатата година. Сè уште е најевтиниот начин на транспорт за секој што
заработува помалку од 40.000 долари годишно.

Но, репутацијата
дека нивните автобуси се валкани, нередовни и често опасни значи дека се повеќе
Американци избираат да возат или да летаат со нискобуџетни авиокомпании. И
откако пандемијата и нанесе болен удар на 110-годишната компанија,
преполовувајќи го нејзиниот број на корисници, компанијата беше купена од нов
ривал за само 172 милиони долари – речиси 80 отсто помалку од нејзината
проценета вредност од 800 милиони долари една деценија порано. Тој ривал е
германскиот стартап Фликс.

„Тие ја водеа
компанијата на ист начин како пред сто години“, изјави за Форбс ко-основачот и
извршен директор на Flix, Андре Швемлајн. „Треба да се направи многу работа, но
ние бевме најдобри за таа работа“.

Товарот на лоша слика

Тоа беше храбра
одлука за Фликс, кој во изминатите 13 години изгради речиси монопол на
меѓуградските линии во Германија, а потоа и во остатокот од Европа. Формулата е
едноставна: наплаќајте најниски можни цени, но во исто време нудете мали
луксузи како кожени седишта, интернет и приклучоци за струја.

Швемлајн верува
дека оваа иста формула може да работи добро за Американците. „Менаџер на хеџ
фонд од Њујорк треба да размисли да земе автобус“, вели тој. „Тие нема да го
избираат секој пат, но понекогаш можат да ја разгледаат и таа опција“.

Тешката битка за
пресврт на Greyhound започна во 2021 година. Приходите на компанијата потоа
паднаа на 422 милиони долари, со 14 милиони долари загуби од претходната
година. По купувањето, приходите се зголемија за 50 отсто, што му помогна на
Фликс да оствари приход од 2,2 милијарди долари и профит од 114 милиони долари.
Сето ова ја зголеми вредноста на компанијата на 3,4 милијарди долари во 2023
година.

Денес, САД
сочинуваат дури една третина од бизнисот на германскиот стартап. И покрај
лошите критики, Flix е во одлична позиција да стане лидер на глобалниот пазар –
работи во дури 44 земји, откако ја лансираше услугата во Кина и Индија во 2023
година. Швемлајн, исто така, внимава на мрежите на долги растојанија во Јужна
Америка, каде што годишно се генерираат бруто приходи од над 20 милијарди
долари. „Секој пазар од сега па натаму е подобар“, вели тој.

„Тие можат да станат број еден каде и да работат“

Тој потенцијален
раст го привлече шведскиот приватен капитален фонд EQT, кој водеше инвестициски
круг во Фликс во јули. Тогаш беа собрани милијарда долари, а вредноста на
компанијата беше проценета на 3,4 милијарди долари. „Тие имаат рецепт да станат
број еден секаде каде што работат“, вели партнерот на EQT Ашенбренер.

Успех во Европа и
газење над помалите конкуренти

Откако во 2013
година беше укинато нејасното германско правило кое ги спречи приватните
компании да се натпреваруваат со германската државна железница Дојче Бан,
бизнисот експлодираше. Додавањето нова рута значеше дека само треба да добиете
нов изведувач, додека ривалите мораа да најдат возачи, механичари

фото: EPA-EFE/MAURITZ ANTIN

TACT.mk

Previous post
Next post
Последни Новини
Македонија

„Тој само продаваше карти, не е обезбедување“: Одбраната на Тодор

02/12/2025
Македонија

„Биди искрен Дејан и кажи“: Милка Едровска го прозва газдата

02/12/2025
Македонија

ПРАВЕЛА СООБРАЌАЈНО РЕШЕНИЕ И ПАРКИНГ, А ПОЖАРОТ НЕ СЕ СЛУЧИЛ

02/12/2025
Македонија

Одбраната на Едровска тврди дека нејзиниот проект бил безвреден без

02/12/2025
Македонија

„Не Милка, туку Виктор Апостолов ја дизајнираше дискотеката“: Одбраната на

02/12/2025
Македонија

„Не знаел дека ќе биде дискотека“: Газдата на објектот тврди

02/12/2025
Македонија

32-годишна жена истепана од сопругот со кого е во бракоразводна

02/12/2025
Македонија

СКАНДАЛ ВО КОЧАНСКАТА ПОЛИЦИЈА Двајца полицајци се суспендирани откако тепале

02/12/2025
  • Економија 7905
  • Магазин 4842
  • Македонија 38385
  • Регион 3997
  • Свет 14
  • Спорт 4718
СЛИЧНИ НОВИНИ ЗА ВАС

„Тој само продаваше карти, не е обезбедување“: Одбраната на Тодор Јованов тврди дека немал право

02/12/2025

„Точно е дека продавал карти, но тој немал никаква надлежност да врши проверка на влезот и излезот, а посебно не

„Биди искрен Дејан и кажи“: Милка Едровска го прозва газдата на „Пулс“ – тврди дека

02/12/2025

„Нека биде искрен Дејан и нека каже дали тој од мене некогаш барал целосен проект?“ Со овој директен предизвик упатен

ПРАВЕЛА СООБРАЌАЈНО РЕШЕНИЕ И ПАРКИНГ, А ПОЖАРОТ НЕ СЕ СЛУЧИЛ ТАМУ Проектантката Милка Едровска не

02/12/2025

Петтообвинетата во предметот „Кочани“ за пожарот во дискотеката „Пулс“, проектантката Милка Едровска од „Венци проект“ на денешното рочиште рече дека

Novina.mkNovina.mk

©2022. All Rights Reserved.

Контакт
Privacy Policy