ЕВЕ КАКО ИЗГЛЕДА ФАМОЗНОТО МЕТРО ВО СОЛУН: Конечно се отвара
По речиси две децении планирање и изградба, во недела на 1 декември во Солун официјално ќе биде отворена првата линија на метрото, која ќе ја воведе северна Грција во нова ера на транспортна инфраструктура. Изградбата на солунското метро беше придружена со бројни предизвици, од откривање на вредни археолошки локалитети до финансиски тешкотии, што резултираше со повеќекратно одложување и продолжување на роковите. Но, и покрај пречките, метрото сега е подготвено да го промени секојдневниот живот на жителите и да го олесни движењето на многубројните туристи кои го посетуваат градот.
Солунското метро се рангира меѓу најсовремените метро системи во Европа, користи најсовремени технологии и е изградено со високи стандарди за квалитет и безбедност, пренесува grčka.info.
Со должина од 9,6 километри и 13 станици, првата линија на метро се очекува да превезува околу 254.000 патници дневно.
Патувањето низ целата траса ќе трае само 17 минути, додека 18 воза без машиновозачи ќе тргнуваат на секои 2 и пол минути за време на шпицот на сообраќајот, што значително ќе го намали метежот и ќе овозможи побрз и поефикасен превоз низ градот.
Цената на билетот за метро во првите шест месеци ќе биде 60 центи, а децата до 6 години ќе се возат бесплатно.
Билетот важи седумдесет (70) минути од моментот на валидација при првото качување и има можност за неограничено користење во метро во тој временски период.
Цената на пакетот 10 + 1 билет чини 5,80 евра. Дневниот билет трае 24 часа од моментот на валидација при првото качување и е 2,50 евра.
Планирано е метрото да биде достапно за граѓаните од 5:30 до 12:30 часот со можност за подоцнежни поаѓања во петок и сабота.
Зошто проектот беше одложен?
Изградбата на солунското метро првично започна во 1986 година, кога беа направени првите планови за овој проект. Сепак, конкретните работи започнаа дури во 2006 година, а првично беше планирано завршување за 2012 година. Работите, сепак, се соочија со низа предизвици што доведоа до повеќекратно одложување.
Археолошки откритија – метрото како „подземен музеј“
Солун е богат со историски слоеви, па така при ископувањата за метрото се откриени повеќе од 300.000 артефакти од античкиот, средновековниот и отоманскиот период. Особено важни откритија беа пронајдени на станиците Венизелу и Аја Софија, каде беа пронајдени антички улици, плоштади и други остатоци од градскиот живот. За да се зачува ова културно наследство, многу градилишта беа претворени во археолошки зони, за што беше потребно дополнително време за истражување.
Секое ново археолошко откритие барало прилагодување на градежните планови за да се обезбеди заштита на историските локалитети. Станиците Венизелу и Аја Софија, на пример, мораа да бидат редизајнирани за да вклучат изложбени простори за зачуваните делови од старите улици и плоштади.
Финансиски тешкотии
Покрај техничките предизвици, дополнителните трошоци поврзани со археолошките истражувања и промените во дизајнот значеа дека проектот бара повеќе финансии од првично планираните, што дополнително ја забавува работата.
Возови без возач
Управувањето со Солунското метро е доверено на конзорциумот THEMA, француско-италијанска компанија со долгогодишно искуство во водење на современи системи со напредни безбедносни технологии и автоматизација. Овој метро систем има безбедносно ниво 4, што овозможува работа без возач. Сепак, во секој воз ќе има присутен персонал кој во случај на проблем, како што е прекин на струја или технички дефект, рачно ќе го води составот до следната станица.
Во првата фаза, системот на метро ќе има 18 возови, со планови за постепено воведување на уште 15, со што капацитетот ќе доведе до можност за превоз до 350.000 патници дневно. Солунското метро има пруга долга 9,6 километри, со два независни тунели со една колосек. Движењето на возовите се контролира безжично 5-10 пати во секунда, со точност на позицијата на секој воз од околу 1 m, и податоците за работа на секој воз (позиција, профил на брзина, аларми, дефекти, дијагностика, сигнални податоци, видео надзор камери и сл.) се пренесува безжично преку Wi-Fi.
Камерите со висока дефиниција постојат внатре и надвор, како и на предната и задната страна на возот, со можност за пренос на онлајн видео до Контролниот центар за операции.
Секоја станица на солунскиот метро систем е опремена со потребната инфраструктура, вклучувајќи гаражи, различни услужни објекти, дигитални системи за издавање билети и полесен пристап за лицата со посебни потреби.
Во наредните години е планирана натамошна изградба на нови станици, кои кога ќе бидат завршени би можеле да го намалат бројот на автомобили во сообраќајот за околу 57.000, што дополнително би ги растерело улиците на градот.
Во првата фаза, метрото ќе опфати една главна линија и една што ќе биде одвоена од неа, а предвидени се дополнителни доградби согласно потребите на населението.