
ЕУ ЈА ДОНЕСЕ ОДЛУКАТА: Ќе има високи царини за кинеските електрични возила – стапуваат на сила веднаш
Европската комисија вчера одлучи да воведе високи царини за кинеските електрични возила со батерии (BEV) од 5 јули.
Брисел го обвинува Пекинг дека ги поткрепува своите производители на автомобили со огромни суми субвенции што доведуваат до вештачки ниски цени и нелојална конкуренција.
Овој потег на Европската комисија, кој беше претставен на почетокот на јуни, е резултат на детална истрага која откри дека субвенциите се канализираат низ синџирот на снабдување на BEV произведени во Кина, и од домашни и од компании.
Јавните пари беа откриени насекаде, велат официјалните лица, од ископувањето на суровини потребни за производство на батерии до транспортните служби ангажирани да ги донесат готовите производи на бреговите на Европа.
Огромниот обем на субвенции им овозможува на кинеските производители да ги нудат своите БЕВ по значително пониски цени од оние што се продаваат во ЕУ, каде што трошоците за енергија и работна сила се многу повисоки.
Разликата во цената предизвика брз пораст на увозот на BEV од кинеско производство: од 3,9 отсто пазарен удел во 2020 година на 25 отсто на крајот на 2023 година, според ЕК.
Овој бран на евтин увоз претставува „закана од економска повреда“ за конкурентите од ЕУ што може да доведе до неодржливи загуби и да доведе во опасност повеќе од 12 милиони директни и индиректни работни места, предупреди извршната власт.
Затоа, арифите се неопходни за да се надоместат придобивките што ги даваат субвенциите.
Во одлуката објавена денеска се предвидуваат диференцирани давачки, пресметани според матичната компанија, годишниот промет и сомнителната сума на добиени субвенции.
До кога ќе важат новите повисоки тарифи?
Воведувањето мерки засега ќе биде привремено.
Царинските власти ќе бараат банкарски гаранции, наместо готовина, од кинеските извозници, што значи дека крајните купувачи можеби нема веднаш да ја забележат промената во нивните џебови.
Тарифите ќе останат на сила се додека не се донесе конечна одлука во ноември, која земјите би можеле да ја блокираат со квалификувано мнозинство гласови.
Германија и Унгарија се меѓу оние кои најверојатно ќе се спротивстават.
Во меѓувреме, Брисел и Пекинг ќе разговараат за можни решенија кои би можеле да го спречат трајното наметнување царини.
„Продолжуваме интензивно да се ангажираме со Кина за заемно прифатливо решение. Секој преговарачки исход од нашата истрага мора јасно и целосно да одговори на загриженоста на ЕУ и да биде конзистентен со правилата на СТО“, рече Валдис Домбровскис, извршен потпретседател на Комисијата задолжен за трговија. , се вели во соопштението.
Надежите за напредок се уште се мали. Пекинг ја оспори истрагата по форма и суштина, нарекувајќи ја „гол чин на протекционизам“ кој „вештачки ги конструирал и ги преувеличувал таканаречените субвенции“ и вети дека „ќе ги преземе сите неопходни мерки за цврсто да ги брани легитимните права и интереси на кинеските компании“. .
Минатиот месец, кинеското Министерство за трговија покрена антидампинг истрага за увозот на свинско месо во ЕУ, што се смета за увертира за одмазда.
Земјоделството и авијацијата се сметаат за сектори најранливи на гневот на Пекинг.