БАНКРОТ НА ЕВРОПСКИОТ ГИГАНТ ЗА БАТЕРТИИ: Директорот поднесе оставка откако се тргна надолу
Питер Карлсон, извршниот директор на Нортволт, шведска
компанија за батерии, поднесе оставка еден ден откако компанијата поднесе
барање за стечај во САД. Одлуката поради критичната ситуација во компанијата
Карлсон ја соопшти на
состанок со вработените во петокот наутро, соопшти стокхолмската компанија.
Инаку, Northvolt беше финансиски најздравиот европски
стартап со повеќе од 15 милијарди долари собран капитал од инвеститори и влади,
но од таа сума имаше само 30 милиони долари во кеш, што е доволно за само една
недела бизнис.
Поради ова, компанијата покрена постапка според поглавјето
11 од американскиот закон за стечај, кој обезбедува заштита од доверителите.
„Поднесувањето според Поглавје 11 дозволува период во кој компанијата може да
се реорганизира, да ги забрза операциите додека ги почитува обврските кон
клиентите и добавувачите и на крајот да се позиционира долгорочно. Затоа е
вистинско време да се предаде работата на следната генерација лидери“, изјави
Карлсон. Тој подоцна им кажа на новинарите дека на Нортволт му требаат околу 1
до 1,2 милијарди долари за да продолжи да работи по банкротот, пишува Фајненшл
тајмс.
Поранешниот извршен директор на Tesla го основаше Northvolt
во 2016 година и го позиционираше како одговор на Европа на растечката
доминација на азиските производители на батерии како што се кинеските CATL и
BYD, јапонскиот Panasonic и јужнокорејските LG и Samsung. Нортволт собра повеќе
од 50 милијарди долари во нарачки за батерии од автомобилски групи како што се
Фолксваген, БМВ, Сканија и Порше, како и милијарди повеќе од истите тие
автомобилски групи и инвеститори како Голдман Сакс и БлекРок.
Компанијата во четвртокот вечерта објави дека поднела барање
за банкрот поради долг од 5,8 милијарди долари, за да обезбеди пристап до 145
милиони долари во готовина и 100 милиони долари ново финансирање од
производителот на камиони Scania. Сега таа бара еден или повеќе инвеститори кои
ќе и обезбедат финансии за да излезе од стечајната постапка.
Германски Фолксваген
има удел во компанијата
Сегашните и поранешните вработени рекоа дека пропаѓањето на
Нортволт е резултат на низа проблеми, вклучително и лошо управување, прекумерно
трошење, лоши безбедносни стандарди и преголемо потпирање на кинеската опрема.
Неколку инвеститори приватно го повикаа Карлсон да поднесе оставка за да
преземе одговорност за падот на бизнисот. „Требаше порано да го сопирам проширувањето
на бизнисот за да се осигурам дека основната фабрика работи според планот“,
рече Карлсон, зборувајќи за тоа што тргна наопаку во работењето на компанијата.
Фолксваген (VW), најголемиот акционер на Нортволт со удел од
21 процент, го информираше стартапот дека „веќе не можат да продолжат со
финансирањето“, рече Карлсон. Но, тој додаде дека компанијата добила силна
поддршка од Scania, Porsche и Audi, кои се дел од групацијата VW Германија и
Канада и кои не се погодени
од стечајната постапка, бидејќи тие веќе добиле значителни субвенции од нивните
влади.
Петтина од
вработените биле отпуштени
Сегашното раководство на компанијата се состои од Пиа
Алтонен-Форсел, главен финансиски директор, Матијас Арлет, поранешен извршен
директор на VW, кој сега го предводи одделот за ќелии на батерии и ја презема
улогата на главен оперативен директор и Скот Милар, извршен директор на Tene,
кој има е именуван за извршен директор за реструктуирање. Карлсон, кој останува
еден од најголемите акционери на Нортволт, ќе остане во одборот и ќе продолжи
да служи како виш советник.
Во септември компанијата објави планови за намалување на
работната сила на глобално ниво за околу 20 отсто, додека во Шведска
отпуштањата би влијаеле на 25 отсто од вработените, потсетува CNBC.
фото: EPA-EFE/CHRISTINE OLSSON SWEDEN OUT