
ПОЗНАТАТА НИСКОБУЏЕТНА КОМПАНИЈА ВО ГОЛЕМИ ПРОБЛЕМИ: Секој петти авион на Визер е на земја, имаат хроничен проблем со моторот
Wizz Air објави резултати за третиот квартал од минатата година кои не ги импресионираа аналитичарите. Превозникот објави нето загуба од 241,1 милиони евра со годишен пораст на приходите од 11,0 отсто на 1,2 милијарди евра.
Сообраќајот расте, но…
Покрај тоа, ја намали прогнозата за годишната добивка по втор пат во шест месеци, наведувајќи ги како причина зголемените трошоци поврзани со приземјувањето на авионите и економската несигурност, пренесува Ројтерс.
„Виз Ер продолжи да се бори во сложената ситуација наметната од намалените операции поради тековното заземјување на околу 20 проценти од нејзината флота, поради хроничен проблем со моторот GTF. Ова се рефлектира во перформансите на нашите поединечни трошоци“, рече извршниот директор Јозеф Варади. И покрај предизвиците, иднината е оптимистичка, поддржана од стратешката визија за идно проширување, велат од компанијата.
Додека Wizz Air доживеа благ пад на километрите на расположливите седишта (намалување од 1,7 отсто на годишно ниво), авиокомпанијата постигна рекорден патнички сообраќај, со 15,5 милиони превезени патници во третиот квартал (во споредба со 15,1 милиони минатата година) и 62,7 милиони патници во текот на календарската 2024 година.
Ова зголемување на бројот на патници придонесе за значително подобрување на факторот на оптоварување, кој се зголеми за 2,7 процентни поени на 90,3 отсто (од 87,6 отсто минатата година). Авиокомпанијата, исто така, имаше корист од посилното опкружување на приходите, при што приходите по единица (RASK) се зголемија за 12,4 проценти на годишно ниво.
Ова подобрување се припишува на силната побарувачка и цените, како и на поволната споредба со претходната година, што беше под влијание на прилагодувањата на капацитетот во последен момент поради ситуацијата во Израел. Вкупните единечни трошоци (CASK) забележаа скромно зголемување од 3,6 отсто на годишно ниво, помогнато од падот на единечните трошоци за гориво за 18 отсто.
Wizz Air одржува здрава готовинска позиција од 1,6 милијарди евра. И покрај позитивните бројки за сообраќај и приходи, Wizz Air се соочува со тековни оперативни проблеми. Проблемите се јавуваат поради тековните проблеми со моторите на Pratt & Whitney GTF.
Проблемот со моторот GTF продолжува да биде значаен фактор што влијае на авиокомпанијата. Сегашните проекции велат дека во просек ќе бидат приземјени 40 авиони во текот на 2026 година. Сепак, оваа бројка останува предмет на промена, во зависност од тековните преговори за избор на мотор за авионот 177 A321neo.
Понатаму, распоредите за испорака на Ербас се приспособени, при што сега се очекуваат 137 А321 во следните три години, завршувајќи во 2028 година. Ова прилагодување доведе до ревидирана прогноза за раст на флотата. Ова се движи од 230 авиони на крајот на март 2025 година на 305 авиони до крајот на март 2028 година. Ова е намалување од претходната проценка од 380. И покрај тековните предизвици, Wizz Air останува оптимист за своите идни перспективи.
Извршниот директор Јозеф Варади го даде своето мислење за неревидираните бројки. Тој ја истакна силната основна побарувачка на почетокот на четвртиот квартал. Имено, RASK беа во низок двоцифрен опсег во јануари и февруари. Резервациите исто така покажуваат позитивен моментум, надминувајќи го истиот период минатата година.
Резервациите за периодот Велигден 2025 година се очекува да влијаат на перформансите во четвртиот квартал. Менаџерскиот тим на Wizz Air останува фокусиран на максимизирање на приходите и идентификување на можностите за заштеда.
Внимателен оптимизам
Авиокомпанијата очекува враќање на одржливиот раст во фискалната 2026 година и понатаму, со предвидено годишно зголемување на капацитетот од 15 до 20 проценти во следните пет години. Оваа експанзија ќе му овозможи на Wizz Air да ја згусне својата мрежа, да ја зајакне својата позиција на клучните пазари и на крајот да доведе до ефикасност на трошоците и враќање на историските нето маржи и биланс на состојба со квалитет на инвестиции.
Прилагодениот распоред за испорака на Ербас, заедно со враќањето на приземјените авиони, обезбедува цврста основа за оваа амбициозна траекторија на раст, заклучува компанијата.