
Гугл со поддршка за Фејсбук: Ако сакате да плаќаме за вести, нема да ги прикажуваме
Гугл објави дека нема да им плаќа на медиумите во Канада да објавуваат вести, придружувајќи се на Facebook во најавата за блокирање на вестите по усвојувањето на новиот закон кој треба да им обезбеди на медиумските компании дел од рекламниот колач. Google вчера објави дека ќе ги отстрани врските до канадските вести од резултатите од пребарувањето и другите производи кога законот ќе стапи на сила за околу шест месеци.
Сопственикот на Фејсбук, Мета платформи, најави блокирање на медиумските содржини минатата недела, по усвојувањето на Законот за вести за Интернет, кој бара од интернет платформите да преговараат со медиумските компании и да плаќаат за информативна содржина. Канадските медиуми повикаа на построга регулација на интернет гигантите за да се надоместат финансиските загуби од периодот во кој Фејсбук и Гугл го обезбедија лавовскиот дел од пазарот на онлајн огласување.
Независниот буџетски регулатор на Канада минатата година процени дека договорот со дигиталните гиганти за споделување на приходите од рекламирање со медиумските компании би можел да обезбеди приход од околу 330 милиони канадски долари (249 милиони долари) годишно.
Законот нема да значи нови обврски за дигиталните компании веднаш по влегувањето во сила, рече министерот за наследство Пабло Родригез, кој го претстави законот минатата година, додавајќи дека владата е подготвена да разговара со нив за регулаторниот и спроведувањето на процесот.
Фејсбук и Гугл, сепак, рекоа дека предлозите се неодржливи за нивниот бизнис и со месеци сигнализираа дека би можеле да ги блокираат вестите во Канада доколку законот не се промени. Канадската влада ги отфрли нивните предлози, а премиерот Џастин Трудо во јуни ги обвини дека користат „тактики на малтретирање“.
„Големите технолошки компании повеќе би сакале да трошат пари на промени на платформата што ќе ги блокираат Канаѓаните да пристапат до квалитетни и локални вести отколку да плаќаат надоместоци на новинските организации за нивната содржина“, рече Родригез вчера. „Ова покажува дека тие се крајно неодговорни и недопирливи, особено ако се земе предвид дека заработуваат милијарди долари од канадски корисници“, додаде тој.
Гугл: Законот е неприфатлив за нас
Претседателот на Гугл за глобално работење, Кент Вокер, на блог напиша дека законот сè уште е неприфатлив, додавајќи дека компанијата верува дека регулаторниот процес нема да ги реши нејзините „структурни проблеми“. „Ја известивме владата дека штом легислативата стапи на сила, за жал ќе треба да ги отстраниме врските до канадските вести од нашите производи за пребарување, вести и откритие во Канада“, рече Вокер.
Unfortunately, we’ve made the difficult decision that when Bill C-18 takes effect, we will remove Canadian news links from our Search, News and Discover products. https://t.co/ilWrF1uRuS pic.twitter.com/wMdoignNlC
— Google Canada (@googlecanada) June 29, 2023
Google, исто така, ќе ја прекине програмата News Showcase во Канада, според која работи со 150 канадски новински публикации за објавување на нивните вести. Ројтерс склучи договор со Google за составување панели за News Showcase, вклучително и во Канада.
Дигиталниот гигант тврди дека канадскиот закон е многу посеопфатен од оние во Австралија и Европа, бидејќи наметнува цена за врските со вести прикажани во резултатите од пребарувањето, а може да ги покрие и компаниите што не се вести.
Тие предложија основ за плаќање да биде прикажувањето на содржината на вестите, а не линковите, а такси да се плаќаат само на компаниите кои произведуваат вести по новинарски стандарди.