ЗОШТО СЕ НАМАЛИ ПРОДАЖБАТА НА ЕЛЕКТРИЧНИ АВТОМОБИЛИ ВО ГЕРМАНИЈА – тие се, едноставно, прескапи
Продажбата на електрични автомобили во Германија слабее првенствено затоа што тие се скапи, а генерално – со некои исклучоци – многу поскапи од нивните братучеди на бензин, изјави експертот за автомобилска индустрија Фердинанд Дуденхофер во новата пазарна студија, пренесува германската новинска агенција (dpa).
Дополнително, дилерите нудат помал попуст за и онака скапите е-автомобили отколку за автомобилите на бензин, па причините за промената на уделот се очигледни.
За истражување, Дуденхофер ги спореди цените, со попусти, на 20-те најпродавани модели на електрични автомобили и нивните бензински модели.
Ги зел предвид цените, односно попустите кои продавачите на нови возила ги рекламираат на интернет.
Просечната цена на е-автомобил е 45.040 евра, а попустот е 12,9 отсто, па купувачите на нови електрични автомобили во просек платиле по 39.236 евра.
Споредливите модели на бензин чинат во просек по 38.228 евра, пред попустот од 15 проценти. Со попустот, просекот паѓа на 32.355 евра, значи речиси 7.000 помалку од неговите браќа електрични.
Интересно е што германските производители на премиум автомобили, особено БМВ, одржуваат мала разлика во цената меѓу електричните и бензинските модели, истакна Дуденхофер.
Продавачите на поевтини автомобили, на пример Опел, размислуваат поинаку.
Така, на пример, електричната Corsa била 13.633 евра, односно 79 отсто поскапа од бензинската. Друг модел на Opel, Mokka, во е-варијантата поскапе за 9.411 евра или 35 отсто. Слично е и во понудата на Peugeot, Nissan и кинеските производители.
Со вакви цени „електричните автомобили остануваат прескапи за просечниот потрошувач“.
Така, во првите седум месеци од 2024 година, Opel и Peugeot продале само по еден електричен автомобил на секои 19 бензински автомобили во Германија. Учеството на е-автомобилите во продажбата од почетокот на годинава до крајот на јули изнесува 12,2 отсто.
Интересно е што е-автомобилите на BMW имаат удел од 16,7 отсто во продажбата, а слично е и со Мерцедес.
Дуденхофер го припишува ова на релативно малата разлика во цената помеѓу електричните и бензинските модели. На пример, електричниот BMW X1 е само 2.260 евра или шест отсто поскап.
Инаку, продажбата на е-автомобили е намалена од почетокот на годинава со истекувањето на државните субвенции за граѓаните и фирмите при купување на овие возила.
Feniks