
ЗОШТО Е СРБИЈА НА ДНОТО НА ЛИСТАТА ПО КУПУВАЊЕТО НА ЕЛЕКТРИЧНИ АВТОМОБИЛИ – дали одговорот е во малата бројка на достапни полначи
Од јануари до септември 2024 година, уделот на 100 отсто електрични патнички автомобили во Србија е 1 отсто, а хибридите 30 отсто од вкупниот број новорегистрирани, објави Српската асоцијација на увозници на возила и делови.
„Ако ги погледнеме овие податоци за 2019 година, ќе видиме дека таа година во Србија се продадени само неколку десетици електрични возила и малку повеќе хибриди, така што е јасно дека во текот на претходните пет години, благодарение на активностите на увозниците и субвенциите од српската држава, бројот на возила го зголеми бројот на хибридни и чисто електрични патнички автомобили и кај нас и покрај релативно малиот број во апсолутна вредност“, велат од Здружението.
Кога станува збор за регионот, во август 2024 година уделот на 100 отсто електрични новорегистрирани автомобили достигна 5% во Словенија, 6% во Хрватска, 3% во Бугарија, 5% во Романија, 6% во Грција и 6% во Унгарија. Што се однесува до хибридите – 14% во Словенија, 32% во Хрватска, 5% во Бугарија, 47% во Романија, 54% во Грција и 56% во Унгарија во истиот набљудуван период.
За жал, кога станува збор за бројот на електрични автомобили, во Србија се блиску до самото дно на скалата, велат од Здружението, исто како и бројот на јавни полначи на 100.000 жители, што е показател што најчесто се користи за споредба. Така, Србија не може да се пофали со само 3 (три) јавни полначи на 100.000 жители. Се споменува примерот на Норвешка, со бројка од дури 538 јавни полначи на 100.000 жители.
„Ова е и причината поради која Српската асоцијација на увозници на нови возила и делови прави постојани напори да укаже на важноста од развивање и проширување на мрежата на јавни станици за полнење. Соработката со надлежните државни органи и институции е добра, оди во добра насока, но мора да биде уште посилна и посеопфатна“, наведуваат оттаму.
Она што го загрижува не само српското здружение на увозници на нови возила и делови, туку и стручната јавност, еколозите, здравствените работници, надлежните институции одговорни за безбедноста во сообраќајот е увозот на половни автомобили (кој во последните години надминува повеќе од 130.000), на кои повеќе од 50% се оние со еуро 3 и еуро 4 стандарди за емисија, се вели во соопштението.
„Увозот на вакви половни автомобили е суспендиран во сите земји од регионот, а во земјите од ЕУ се применуваат различни мерки кои ги обесхрабруваат сопствениците на овие возила да продолжат да ги користат (поскапо годишно осигурување, високи еколошки даноци, забрана за возење низ центрите на градовите итн.). Процентот на овие возила во вкупниот увоз на половни патнички автомобили во Србија е исклучително висок, како што споменавме, над 50% од вкупниот број на увезени половни автомобили годишно“.
Сите горенаведени податоци јасно покажуваат, велат од Здружението, дека и покрај актуелните флуктуации во стагнацијата на продажбата на еколошки автомобили во Европа (што во одредени историски околности се случи и кога се во прашање бензинските и дизел моторите) нема прашање на откажување од насоката што ја дефинираа регулаторите на ЕУ и автомобилската индустрија, а тоа е нула емисија на CO2.
Дали таа цел ќе се постигне исклучиво со електричен погон на батерии или со алтернативи како што се водородни горивни ќелии (FCEV) и други, останува да се види во наредните години или можеби дури и децении.
„На тој факт, ние во Србија, како и регулаторите, увозниците, купувачите и сите други заинтересирани актери, мораме навреме да се прилагодиме и синхронизирано да работиме на трансформацијата кон електромобилноста како неизбежен факт“, заклучува Српската асоцијација на увозници на возила и делови.
Бонитет.ком

