
ТИЕ СЕ НАЈБОГАТИТЕ ВО РЕГИОНОТ – Основачите на хрватскиот Инфобип тежат 3,3 милијарди евра
Инфобип е софтверски гигант и првиот регионален „еднорог“, стартап вреден повеќе од милијарда долари.
Компанијата е основана во пролетта 2006 година од браќата Силвио и Роберто Кутиќ и Изабел Јелениќ. На најновата листа на „Недељник“ за најбогати луѓе во регионот, тројцата го заземаат првото место со проценета вредност од 3,3 милијарди евра. Минатата година беа на четвртото место.
Покрај нив, косопственик на Инфобип од 2020 година е и инвестицискиот фонд One Equity Partners, кој инвестираше 200 милиони долари.
Оваа хрватска ИТ фирма прерасна во водечка глобална платформа за облак комуникација (CPaaS), а во 2021 година го претстави и својот софтвер како модел на услуга (SaaS). Услугата RCS (Rich Communication Service) ја претставува еволуцијата на класичната СМС-порака бидејќи го зема најдоброто од тој традиционален комуникациски канал, мрежата и постоечката имплементација, притоа додавајќи богати функционалности како слики и видеа, кои досега беа резервирани само за чат апликации.
Инфобип е една од десетте најбрзо растечки B2B SaaS компании во светот, со раст од нула до 100 милиони долари приход за само седум години. Не постои попозната мобилна апликација која не користи некоја услуга од Инфобип. На глобално ниво, услугите на оваа компанија ги користат 370 банки, кои ја користат платформата Инфобип за поврзување на нивните бази на податоци и испорака на PIN-кодови на картичките. Infobip има повеќе од 300.000 деловни клиенти вклучувајќи WhatsApp, Viber, Telegram, Costco, Virgin Megastore, Strava, Uber, Unilever, Zendesk, Burger King…
Типична приказна за стартување
Силвио, Роберто и Изабел имаат менаџерски позиции во компанијата. Силвио Кутиќ е извршен директор (CEO) , Роберто Кутиќ е директор за операции (COO) и Изабел е технички директор (CTO).
„Нашата приказна е типична приказна за стартап кој започнал од гаража, па не би рекол дека успехот доаѓа преку ноќ. Можеби во некои случаи да, но тоа е краткорочно. Долгорочниот успех бара многу труд, одрекување, упорност и доверба“, изјави Силвио Кутиќ за Јутарњи лист.
„Од 2001 до 2006 година сите проекти на кои работев завршија неславно – пропаднаа! Експериментирав со апликации за комуникација со граѓаните преку е-пошта и СМС. Но, сè беше премногу сложено, па ги поедноставив апликациите, но ништо не поминуваше. Не можев да кажам дека сме на вистинскиот пат. Постојано нешто ни недостасуваше“, изјави тој во друга прилика за Глас Истре.
Силвио е и движечката сила зад компанијата која ја доби наградата „Mover and Shaker in Telco Innovation“ во 2021 година, за највлијателен технолошки иноватор во телекомуникациската индустрија.
Во истото интервју за Глас Истре, новинарот на весникот Роберт Франк го опишува како човек кој не се фали со нештата.
„Првиот оператор на компанијата не е мачен, не мафта со зборови, ни самопофалби, ни пари. Без оглед на тоа што нема ништо што не може да си го дозволи по неговиот глобален деловен успех, од јахта и најголемата вила до многу цврст авион, неговиот фокус на интерес е само на понатамошен развој на бизнисот“.
Иновации, луѓе, грешки
Тројцата основачи ги нарекуваат чудаци, иако велат дека се сосема нормални, сметаат дека парите се само нешто што се реинвестира, а во своите јавни настапи нагласуваат дека иновациите и луѓето се секогаш во нивниот фокус.
Пред четири години Јутарњи лист направи заедничко интервју со сите тројца, а она што од тоа интервју успеавме да го откриеме е нивниот однос кон „Биповци“, како што ги нарекуваат вработените во Инфобип.
„Исто така им кажуваме на луѓето, обидете се, направете, ако згрешите, не е важно. Важно е брзо да го поправиме, таква е играта“, вели Роберто Кутиќ. „Ние сме инженери, на грешка не гледаме како на негативен елемент. Луѓето имаат страв од непознатото. Постојано го имаме непознатото во животот, се што правиме е поврзано со технологии, иновации, луѓе. Што и да правиме и како сето ова се гради, сè е непознато. Целото време е непознато пред нас. Годинава имаме речиси двојно повеќе луѓе од пред една година. Не знаеме како да се справиме со сето тоа. Но, таа непозната мора малку по малку да ни стане позната“.
Изабел Јелениќ го опишува во две реченици.
„Сакаме тие да се чувствуваат како дел од целата приказна. Ние не го направивме тоа сами, луѓето го направија“.
Од оваа година – профитабилност
Во последните три години, деловната стратегија на Infobip се заснова на експоненцијален раст заснован на стратешки аквизиции (американските компании Open Marketa и Peerless Network, ирската компанија Anam и две помали компании во Хрватска), инвестиции (најголемиот иновативен центар во светот, кампусот Алфа Кентаури, во маркетинг и продажба) и забрзано вработување. Ваквиот деловен модел предизвика Infobip да има негативна EBITDA во 2021 година. Но, како што најавуваат, фазата на профитабилен и одржлив раст започнува веќе во 2023 година.
Извор: Бонитет.ком
Фото: Јутјуб