
СВЕТОТ СЕ ТРЕСЕ, НИ СЕ ЗАКАНУВА НЕДОСТАТОК НА ДИЗЕЛ?! Цената расте побрзо од суровата нафта, вклучена е и РУСИЈА: „Само ја користат ситуацијата!“
Цените на суровата нафта на светските берзи растат од крајот на јуни кога се тргуваше по цена од 70 до 75 долари за барел.
Повеќето аналитичари сметаат дека цената ќе надмине 100 долари за барел до крајот на годината, а тоа би можело да ја искомплицира ситуацијата со инфлацијата во ЕУ и во САД. Состојбата со дизелот е уште полоша. Избувнувањето на светскиот недостиг е очигледно, а со месеци цената на дизелот расте побрзо од цената на суровата нафта. Ефектот врз сопствениците на дизел возилата е само мал дел од проблемот бидејќи движењето на цените на дизелот се прелева во целата економија, пишува Индекс.
Цените на дизелот ширум светот растат, Русија забрани извоз
Недостигот на дизел веќе се чувствува во целиот свет преку поскапувањето на тој енергенс. На пазарот има недостиг од неколку десетици милиони барели и покрај забавувањето на индустриската активност во Кина и ЕУ. Всушност, производството сè уште не се вратило на нивоата пред пандемијата.
Русија реши да ја искористи ситуацијата, па драстично го намали извозот на таа енергија. Иако ова директно се однесува пред се на кинескиот пазар, бидејќи САД и ЕУ воведоа санкции кон Русија, дефицитот поради послабиот увоз од Русија мора да се компензира со увоз од други делови на светот. Кина е голем увозник на сурова нафта од Русија, но и на нафтени деривати како што е дизелот.
Рускиот извоз во 20-те дена од септември е за 30 отсто помал во однос на истиот број денови во август. Во четвртокот Кремљ отворено објави дека воведува рестрикции за извозот на дизел со цел да се стабилизираат цените на горивата на домашниот пазар. Беше најавено дека ќе биде привремено, но не беше даден точен или приближен датум кога ќе може да се укине забраната за извоз.
Белорусија, Казахстан, Ерменија и Киргистан се изземени од забраната, но не и Кина. Од официјалното соопштение на Кремљ може да се прочита дека мотивацијата лежи во тоа што и самата Русија има проблеми со поскапувањето на горивата. Според пишувањата на руските медиуми, земјоделците се пожалиле на високите цени за време на жетвата во август.
Самата Русија има проблем со поскапувањето на дизелот
Поради растот на цените на светските берзи и слабеењето на рубљата, цената на дизелот во самата Русија веќе со месеци расте. Иако суровата нафта и нејзините производи ги продава со голем попуст, поради санкциите што и се воведени, таа го следи и трендот на раст или пад на светските цени. Намалувањето на производството на сурова нафта од страна на главните извозници од Блискиот Исток има поголемо влијание на пазарот на дизел отколку на пазарите за други рафинирани нафтени деривати бидејќи нивната „потешка“ сурова нафта произведува поголем дел од дизелот кога се рафинира.
Саудиска Арабија го намали производството на сурова нафта за еден милион барели дневно и најави дека нема да го зголеми барем до почетокот на 2024 година. Истовремено, Русија најави дека ќе го намали извозот за 300 илјади барели дневно, што исто така ќе се спроведува до почетокот на следната година.