
Странските претпријатија влегуваат во развојот на кинескиот пазар
Странските инвеститори го интензивираат своето присуство во Кина со отворање нови продавници, лансирање иновативни производи, потпишување повеќе договори за соработка и градење производствени погони и центри за истражување и развој.
Во првите четири месеци од 2024 година, бројот на новоосновани претпријатија со странски инвестиции во Кина се зголеми за 19,2 отсто на годишно ниво на 16.805, покажуваат податоците на Министерството за трговија.
Истражувањето на повеќе од 600 компании финансирани од странство покажува дека над 70 отсто од нив се оптимисти за изгледите за развој на кинескиот пазар во следните пет години, а повеќе од 50 отсто веруваат дека кинескиот пазар станал поатрактивен.
ИЗГРИЖУВАЊЕ НА МОЖНОСТИ НА ПРОМЕНИ НА ПАЗАРОТ
Отпорноста на огромниот потрошувачки пазар во Кина остави силен впечаток кај странските инвеститори, особено во услови на млако глобално закрепнување. Моментот на раст на пазарот го направи сè поатрактивен за мултинационалните компании да ги искористат новите можности со подобро прилагодување на пазарните промени.
„Можеме да го почувствуваме закрепнувањето на потрошувачкиот пазар во Кина“, рече Арџун Пуркајаста, виш потпретседател на Reckitt Great China, истакнувајќи дека приходите на компанијата во Кина се зголемија во првата половина на 2023 година и дека растот продолжи во изминатите неколку квартали. нејзините брендови.
Туристичкиот пазар во Кина брзо закрепна со олеснување на превенцијата и контролата на Ковид-19 на почетокот на минатата година, а фирмите со странски инвестиции направија амбициозни планови соодветно.
Во текот на првиот квартал од оваа година, хотелската групација Мериот Интернешнл објави зголемување од 6 отсто на годишно ниво во просечниот приход по достапна соба во регионот на Голема Кина. Овој раст го надмина глобалниот просечен раст на компанијата, според Мао Јибинг, претседател на Marriott International Greater China.
Минатата година, Marriott потпиша речиси 100 договори за хотели во Кина, што е за 55 отсто повеќе од 2022 година, според Мао.
„Кина има големо население и огромен пазарен простор, а побарувачката за разновидна и висока потрошувачка се зголемува од ден на ден“, рече Фредерико Фреире Жардим, претседател на американскиот производител на храна Крафт Хајнц во Азија.
Францускиот трговец на мало Decathlon неодамна го лансираше својот професионален бренд за друмски велосипеди за да го искористи огромниот кинески велосипедски пазар. Компанијата ја прошири својата производна линија на повеќе од 80 спортови во последниве години за да ги поддржи луѓето од различни возрасни групи и со различни способности.
Винсент Бојнеј, претседател на Лореал Северна Азија и извршен директор на Лореал Кина, рече дека е длабоко импресиониран од брзите промени на кинескиот пазар. За да одговори на зголемената побарувачка на кинескиот пазар за е-трговија, L’Oreal го отвори својот прв само-конструиран центар за паметни исполнувања на глобално ниво во Сужоу, провинцијата Џиангсу, во април. Центарот може да обработи 50 милиони нарачки директно до потрошувачите и 17 милиони случаи за клиенти од бизнис до бизнис секоја година.
„Кинеската можност“ сè уште е клучниот збор што го ценат претпријатијата финансирани од странство, рече Патриша Ксија, од консултантската фирма Ernst & Young (EY) Кина, централен менаџерски партнер, додавајќи дека овие компании сè уште се сигурни на кинескиот пазар и истражуваат повеќе можности во индустрии во развој.
СПОДЕЛУВАЊЕ НА ПРИДОБИВКИТЕ ОД ОТВОРАЊЕТО НА КИНА
На 31 мај, Пекинг ја донесе својата прва специјална регулатива за странски инвестиции, нагласувајќи ги мерките вклучително и промовирање на безбеден и уреден прекуграничен проток на податоци, признавање на стручните квалификации во странство и спроведување редовни консултации меѓу локалните власти и странските компании.
Ова е пример за напорите на Кина да промовира понатамошно отворање и да ја зголеми својата привлечност до глобалните инвеститори.
Оваа година, Кина презеде серија мерки за олеснување на странските инвестиции, вклучително и воведување на националните и пилот верзии на негативни листи за слободна трговска зона за прекугранична трговија со услуги и поедноставување на процедурите за аплицирање за виза за странци.
Зборувајќи за серијата политики на Кина за олеснување на странските инвестиции и протокот на луѓе, Ксија рече дека ваквите потези ја покажуваат решеноста на земјата постојано да ја шири отвореноста кон надворешниот свет, активно да го оптимизира деловното опкружување за странски инвестиции и да промовира соработка и взаемна корист.
Прочуената производствена индустрија во Кина и целосниот синџир на снабдување, заедно со одржливата и стабилна политичка средина, обезбедуваат силна гаранција за странските компании да ја зајакнат својата доверба во долгорочните инвестиции во земјата, рече Леон Ванг, извршен потпретседател, претседавач и претседател на меѓународен регион и претседател на британската биофармацевтска компанија АстраЗенека.
Извор: Xinhua