
НЕЛЕГАЛЕН МОНОПОЛ – Гугл прогласен виновен за експлоатација на онлајн технологијата
Светскиот технолошки гигант Гугл беше означен како навредлив монополист од страна на федералниот судија по втор пат за помалку од една година, овој пат за незаконска експлоатација на дел од неговата онлајн маркетинг технологија за да го зголеми профитот што ја поттикнува интернет империја во моментов вредна 1,8 трилиони долари.
Пресудата издадена во четвртокот од американскиот окружен судија Леони Бринкема во Вирџинија доаѓа по посебната одлука во август со која се заклучи дека истоимениот пребарувач на Google незаконски ја користи својата доминација за да ја задуши конкуренцијата и иновациите.
Откако американското Министерство за правда го таргетираше сеприсутниот пребарувач на Гугл за време на првиот мандат на претседателот Доналд Трамп, истата агенција тргна по профитабилната дигитална рекламна мрежа на компанијата во 2023 година за време на администрацијата на претседателот Џо Бајден, во обид да ја намали моќта што Гугл ја има стекнато од своето основање во гаража во Силиконската долина во 1998 година.
Иако антимонополските регулатори преовладуваа двата пати, битката најверојатно ќе продолжи уште неколку години бидејќи Google се обидува да ги поништи двете монополски одлуки во жалбите додека напредува во новата и високо профитабилна технолошка граница на вештачката интелигенција.
Следниот чекор во последниот случај е казнената фаза која најверојатно ќе започне кон крајот на оваа или почетокот на следната година. Истите таканаречени рочишта за правни лекови во случајот со монополот за пребарување треба да започнат во понеделник во Вашингтон, каде адвокатите на Министерството за правда ќе се обидат да го убедат американскиот окружен судија Амит Мехта да наметне голема казна што вклучува предложено барање Google да го продаде својот веб-прелистувач Chrome.
Одлуката на Бринкема од 115 страници се фокусира на маркетинг машината што Google ја потроши во изминатите 17 години градејќи околу својот пребарувач и другите широко користени производи и услуги, вклучувајќи го прелистувачот Chrome, видео-страницата на YouTube и дигиталните мапи.
Системот во голема мера беше изграден околу серија аквизиции кои започнаа со купувањето на Google за 3,2 милијарди долари на специјалист за онлајн реклами DoubleClick во 2008 година. Американските регулатори ги одобрија зделките во времето кога беа склучени пред да сфатат дека и дадоа на компанијата Mountain View, Калифорнија, платформа за манипулирање со цените во екосистемот од кој широк опсег на веб-локации зависат од маркетинг на потрошувачите.
Адвокатите на Министерството за правда тврдеа дека Google изградил и одржувал доминантни позиции на пазарот во технолошкиот трифект што го користат издавачите на веб-локации за да продаваат простор за реклами на нивните веб-страници, како и технологијата што ја користат огласувачите за да ги добијат своите реклами пред потрошувачите и размената на реклами што спроведуваат автоматизирани аукции во делови од секундата за да одговараат на купувачот и продавачот.
По евалуација на доказите презентирани за време на долгото судење што заврши непосредно пред Денот на благодарноста минатата година, Бринкема донесе одлука со која ги отфрли тврдењата на Министерството за правда дека Google ги малтретира огласувачите додека заклучува дека компанијата ја злоупотребува својата моќ за да ја задушува конкуренцијата на штета на онлајн издавачите принудени да се потпираат на нејзината мрежа за приходи.
„Повеќе од една деценија, Google ги врзуваше својот сервер за реклами за издавачи и размена на реклами преку договорни политики и технолошка интеграција, што и овозможи на компанијата да ја воспостави и заштити својата монополска моќ на овие два пазара. напиша Бринкема. „Гугл дополнително ја зацврсти својата монополска моќ со наметнување антиконкурентни политики на своите клиенти и елиминирање на посакуваните карактеристики на производот“.
И покрај тој укор, Бринкема, исто така, заклучи дека Google не го прекршил законот кога го прекинал Doubleclick ниту кога се надоврзал на тој договор неколку години подоцна со купување на друга услуга, Admeld.
Министерството за правда „не успеа да покаже дека аквизициите на DoubleClick и Admeld се антиконкурентни“, напиша Бринкема. „Иако овие аквизиции му помогнаа на Google да стекне монополска моќ на два соседни рекламни технолошки пазари, тие не се доволни, кога се гледаат изолирано, да докажат дека Google ја стекнал или одржувал оваа монополска моќ преку практики на исклучување.
Тоа откритие може да му помогне на Google да се бори против секој обид да го принуди да ја продаде својата технологија за рекламирање за да го запре своето монополско однесување.
„Ова е значајна победа во тековната борба за спречување на Гугл да го монополизира дигиталниот јавен плоштад“, се вели во соопштението на американската државен обвинител Памела Бонди.
Во соопштението, Google рече дека ќе поднесе жалба на пресудата.
„Ние не се согласуваме со одлуката на Судот во врска со нашите алатки за издавачи“, рече Ли-Ен Мулхоланд, потпретседател за регулаторни прашања на Google. „Издавачите имаат многу опции и го избираат Google бидејќи нашите технолошки алатки за реклами се едноставни, достапни и ефективни.
Аналитичарите како Брајан Пиц од BMO Markets предвидуваа дека Google најверојатно ќе го загуби случајот, помагајќи да се подготват инвеститорите за најновиот неуспех на компанијата и нејзиниот корпоративен родител, Alphabet Inc., чии акции се намалија за околу 1% во четвртокот до затворање на 151,22 долари. Акциите на Alphabet паднаа за 20% досега оваа година.
Покрај неуспесите во пребарувањето и рекламирањето, Google се бори и со пресудата на федералната порота од 2023 година која утврди дека нејзината Play Store за апликации на паметни телефони напојувани од неговиот софтвер Андроид е исто така нелегален монопол.
Како и во случајот со монополот за пребарување, Google жестоко ги отфрли наводите на Министерството за правда. Нејзините адвокати тврдеа дека владата во голема мера го засновала својот случај на застарен концепт на пазар што постоел пред една деценија, додека го потценувал високо конкурентниот пазар за рекламирање трошење што ги вклучува главните мета платформи на Facebook, Amazon, Microsoft и Comcast.
Пазарот како што беше нацртан во случајот на Министерството за правда не вклучуваше реклами што се појавуваат на мобилни апликации, стриминг телевизиски услуги или други платформи на кои корисниците на интернет сè повеќе мигрираат, што ја поттикна адвокатката на Google, Карен Дан, да ја спореди дефиницијата на владата за „временска капсула со BlackBerry, iPod и видео-картичка блокбастер“ за време на нејзината воведна изјава во септември минатата година, кога започна судењето.
На судењето, адвокатите на Министерството за правда ја нагласија штетата за издавачите на вести што произлезе од наводната доминација на Google на пазарот. Сведоците од Ганет, издавачот на USA Today и други весници, и News Corp., издавачот на The Wall Street Journal, сведочеа за тешкотиите со кои се соочиле и како што рекоа, недостигот на алтернативи за рекламната технологија на Google. Тие компании се потпираат на онлајн рекламирање за да ги финансираат нивните операции со вести и да ги направат своите написи бесплатни за потрошувачите на интернет, тврдат владините адвокати.
Сега владата е во позиција да се обиде да го растури тој византиски адвертајзинг систем. Кога случајот беше поднесен пред повеќе од две години за време на администрацијата на Бајден, Министерството за правда тврдеше дека Google треба да биде принуден да го продаде, барем, својот производ на Ad Manager, кој ја вклучува технологијата што ја користат издавачите на веб-страниците и размената на реклами.
Извор: APnews.com
Фото: ЕПА