
Колку ќе чинат синтетичките горива? Се споменува цена од 1 евро за литар
По 2035 година, новите автомобили со SUS мотори во ЕУ ќе можат да користат само синтетички горива или е-горива, додека фосилниот дизел и бензинот ќе бидат забранети.
Иако е-горивото е неутрално CO2 кога се произведува со „зелена“ енергија, сепак гори, создавајќи штетни честички, а во центрите на градовите, издувните гасови се уште се штетни за луѓето и животните.
Е-горивата се создаваат во идеално сценарио, со екстракција на водород од вода преку електролиза, а електричната енергија потребна за таа електролиза доаѓа од енергијата на ветерот и сончевата енергија, па CO2 се додава од воздухот во хемиски процес.
Горивата се сметаат за неутрални за CO2 бидејќи CO2 се зема од атмосферата за нивно производство, а потоа се враќа во атмосферата за време на согорувањето во моторите. Досега вакви горива се произведуваа во мали пилот погони, но германскиот Autobild пишува дека производството во лабораториски услови резултира со цена од 4,50 евра за литар гориво.
Сигурно не е конкурентен на фосилните горива, но ако е-горивата се произведуваат во голем обем и производството се оптимизира, цените најверојатно ќе бидат пониски.
Европската еколошка организација Transport & Environment (T&E) предвидува цена на е-гориво од 2,80 евра за литар во 2030 година, а групацијата eFuel Alliance смета дека до 2050 година е можна цена од 1,45 до 2,24 евра.
Оваа лобирска асоцијација проценува дека трошоците за производство ќе се намалат меѓу 0,70 и 1,33 евра за литар во 2050 година. Тоа се производствени трошоци, а крајната продажна цена зависи од развојот на даноците и дополнителните трошоци во следните 27 години.