
ФОЛКСВАГЕН ВЛЕГУВА ВО ЕНЕРГЕТСКИОТ БИЗНИС КАКО ПРВА АВТОМОБИЛСКА ГРУПАЦИЈА: Користи фрлени батерии од возилата
Германскиот
автомобилски гигант Фолксваген објави дека почнал да тргува со електрична
енергија на берзата Epex Spot, додавајќи дека планира да користи фрлени батерии
од е-автомобилите за нејзино складирање.
Epex Spot
организира купопродажба на електрична енергија со рок на испорака до една
недела. Таа е со седиште во Париз и има канцеларии во Амстердам, Берлин, Берн,
Брисел, Лондон и Виена.
Фолксваген вчера
објави дека почнал да тргува со електрична енергија на Epex Spot, врз основа на
систем за складирање направен од фрлени батерии за електрични возила.
Првично,
пилот-проектот ќе користи 28 батериски системи и 38 ќелиски модули од малиот
автомобил E-Up, велат тие.
Кога цените на
електричната енергија се ниски и кога соларната и ветерната енергија се
достапни во големи количини, овој систем привремено ќе складира електрична
енергија од мрежата. Кога цените се високи и снабдувањето е ограничено, тоа ќе
ја врати енергијата во мрежата.
Според Epex, VW е
првата автомобилска групација што влезе во бизнисот со трговија со електрична
енергија во Германија. Привременото складирање на енергија од обновливи извори
се смета за важен предуслов за преминот кон „зелена“ енергија.
Другите
производители на автомобили веќе користат фрлени батерии како привремено
складирање, па во 2017 година BMW пушти во употреба „фарма“ во Лајпциг со дури
700 батерии BMW i3 за привремено складирање на енергија од четири турбини на
ветер што ги поседува.
Од друга страна,
Audi користи литиум-јонски батерии од тест возила во станиците за брзо полнење
од крајот на 2021 година.
ФОТО: EPA-EFE/MARTIN DIVISEK